کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ربیعی در جریان سوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی:

مصرف کاغذ در اجرای طرح جامع مالیاتی کاهش نیافته است/ تنها ۱۵۰ اداره از سامانه جامع مالیاتی استفاده می کنند

14 مرداد 1397 ساعت 14:23

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: براساس گزارشات ارائه شده وزارت اقتصاد و امور دارایی در سال ۹۶ تنها ۱۵۰ اداره از سامانه جامع مالیاتی استفاده می کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خدیجه ربیعی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر اقتصاد و امور دارایی در زمینه اجرای طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل کند که سوال در زمان خود مطرح شود و زمان آن نگذرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی یکی از ابرپروژه های وزارت اقتصاد و امور دارایی است که ۱۱ سال از اجرای آن می گذرد و ۳۷ پروژه در آن طراحی شده است، گفت: بارها قول تکمیل طرح در سال ۹۵ داده شد، سازمان مالیاتی چگونه نیامده توضیحاتی را در این خصوص ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای پروژه، افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی است، گفت: توضیحات وزیر کمّی است، برای اینکه ابهامات طرح برطرف شود، شفاف توضیح دهند که میزان مصرف کاغذ به چه میزان کاهش یافته؟ کدام فرآیندهای مالیاتی اجرا شده؟ هزینه اجرای این طرح به صورت دقیق چه میزان است؟ نقش شرکت های خارجی و ابهامات امنیتی نرم افزار، میزان تحقق درآمدهای مالیاتی و اینکه از ۳۷ یا ۳۲ پروژه طرح چه تعداد از آنها تکمیل شده است؟

وی با تاکید بر اینکه استناد صحبت های من مباحث مطرح شده از سوی یکی از مدیران سازمان امور مالیاتی یعنی آقای نادر آریا است، عنوان کرد: طبق گزارش سال ۹۶ که از طرف وزارت اقتصاد ارسال شد، تنها ۱۵۰ اداره از سامانه استفاده می کنند و همچنین تنها ۲۷ درصد از پرونده ها در سامانه یکپارچه بارگذاری شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه داری نواقص جدی است، تصریح کرد: با وجودی که ۷۲۱ میلیارد تومان هزینه اجرای طرح شده، همچنان این طرح با چالش های جدی روبرو است.

ربیعی با اشاره به اینکه گفته می شود بیش از یک هزار میلیارد تومان برای طرح هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد آن برای خرید تجهیزات بوده است، ادامه داد: حسابرسان به صورتی دستی اظهارنامه ها را در سامانه ثبت می کنند، کاهش مصرف کاغذ یکی دیگر از اهداف اجرای پروژه بوده، اما مصرف کاغذ در سازمانه در مقایسه با سامانه های قدیمی بسیار بالاتر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه از هوشمندی برخوردار نیست و نمی تواند فرارهای مالیاتی را کنترل کند، گفت: رضایت مودیان مالیاتی به این مسئله ختم شده که اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیک ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام دنیا از طریق سامانه مالیاتی به سیستم پولشویی می رسند، آیا می توان این انتظار را از طرح جامع مالیاتی داشت؟ تصریح کرد: این طرح جز لطمه به بیت المال نتیجه دیگری ندارد و ما به همین دلیل نگرانیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: هیچ شرکت ایرانی در مناقصه شرکت نکرده، آیا در کشور چنین شرکتی وجود نداشته است؟ وجود شرکت های خارجی جای سوال دارد و ما در زمینه امنیت کشور دغدغه داریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39983

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39983/مصرف-کاغذ-اجرای-طرح-جامع-مالیاتی-کاهش-نیافته-تنها-۱۵۰-اداره-سامانه-استفاده-می-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir