کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي کشور:

270 هزار نفر بی سواد مطلق در کشور وجود دارد

5 مهر 1395 ساعت 11:15

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي گفت: ۲۷۰ هزار نفر در رده سني ۱۰ تا ۴۹ سال بي سواد مطلق هستند و مابقي هم در برنامه هاي توسعه سواد بايد حضور داشته باشند.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، علي باقرزاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزي کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش اثربخش ترين فرصت براي ساختن آينده است.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي کشور تصريح کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر براي فراگيري خواندن و نوشتن در سال جاري هدف گذاري شده است.

باقرزاده افزود: دانش آموزان در ساختن آينده و آباداني ممکلت نقش مهم و اثرگذاري دارند که بايد از اين فرصت بهترين استفاده را ببرند.

وي افزود: ۲۶۰ هزار نفر تاکنون زيرپوشش برنامه هاي سوادآموزي قرار گرفته اند که ۷۰ درصد آنها از بانوان هستند.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با بيان اينکه ۱۱ هزار نفر از افرادي که در طرح هاي سوادآموزي ثبت نام شده اند زير ۲۰ سال هستند، افزود: ۵۰ درصد مناطق روستايي در برنامه هاي سوادآموزي سال جاري جذب شده اند.

باقرزاده ادامه داد: ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجي در برنامه هاي سوادآموزي امسال ثبت نام شدند و مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده ۱۸ هزار نفر اتباع خارجي امسال در برنامه هاي سواد آموزي شرکت خواهند کرد.

وي با بيان اين که ۴۰ درصد اتباع خارجي که وارد کشور مي شوند از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند، گفت: سال گذشته ۲۴ هزار نفر از آنان در برنامه هاي سوادآموزي شرکت کردند.

وي تصريح کرد: حدود ۲۶۰ مرکز يادگيري محلي در کشور ايجاد شده که فرصتي براي تلفيق مهارت هاي سواد آموزي با مهارت هاي زندگي و شهروندي است که اين تعداد تا ۵۰۰ مرکز نيز قابل افزايش است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30784

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30784/270-هزار-نفر-بی-سواد-مطلق-کشور-وجود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir