کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگ سازی برای مصرف محصولات لبنی نیازمند تبلیغ رسانه هاست

13 دی 1395 ساعت 12:00

قائم مقام و عضو هيئت مديره شرکت لبنيات پاستوريزه پاک پي گفت: متاسفانه به فرهنگ مصرف لبنيات توجه نمي‌شود و اين فرهنگ سازي نيازمند تبليغ رسانه‌ها و ساير ارگان‌ها است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ مهدي علي نواز قائم مقام و عضو هيئت مديره شرکت لبنيات پاستوريزه پاک پي اظهار کرد: اين شرکت محصولات سالم و باکيفيتي توليد مي کند که همين امر موجب شد رتبه نخست در سطح ملي را از آن خود کند.

وي با اشاره به اينکه اين شرکت از سال ۷۵ و با توليد اسمي ۱۲۰ تن در روز فعاليت خود را آغاز کرد اذعان داشت: در حال حاضر اين شرکت با توليد عملي ۸۰ تن در روز در حال فعاليت است.

علي نواز بيان داشت: در اين شرکت حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقيم و حدود ۳۰۰ نفر به صورت غيرمستقيم مشغول به فعاليت هستند.

علي‌نواز با اشاره به اينکه ۴۰ نوع محصول با ظرفيت ۸۰ تن در روز در اين شرکت توليد مي‌شود، گفت: مهم‌ترين محصولاتي که در اين شرکت توليد مي‌شود شير، ماست، دوغ، خامه، پنير و کشک است که از کيفيت بالايي برخوردار هستند.

وي با اشاره به اينکه اين شرکت يکي از شرکت‌هاي برتر استان در توليد محصولات لبني با کيفيت است، تصريح کرد: در سال گذشته ۵۰ ميليون شير تک نفره در کل استان و استان‌هاي البرز، فارس، خوزستان، ايلام و بوشهر توزيع شد که به عنوان يکي از شرکت‌هاي برتر شناخته شده و از طرف سازمان نظارت بر مواد غذايي و آموزش و پرورش لوح تقدير دريافت کرده است.

علي‌نواز گفت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته به دليل شرايط اقتصادي کشور و افزايش قيمت محصولات لبني و کاهش خريد مردم اين شرکت دچار بحران شد و ظرفيت توليد روزانه به ۴۰ تن رسيد.

وي تصريح کرد: متاسفانه به فرهنگ مصرف لبنيات توجه نمي‌شود و اين فرهنگ سازي نيازمند تبليغ رسانه‌ها و ساير ارگان‌ها است.

علي‌نواز ادامه داد: در راستاي شعار امسال و مديريت جديد اين شرکت توانسته گام‌هاي موثري بردارد که نسبت به سال‌هاي گذشته موجب بهره‌وري خوبي شده است.

وي راه‌اندازي دستگاه شير استريل از اوايل ماه آينده در اين شرکت، توليد خامه قنادي با وزن مختلف و براي مصارف خانگي از دو هفته آينده و ايجاد سردخانه‌هاي زير صفر، خريد دستگاه خامه استريل و دسر در اندازه‌هاي مختلف را از برنامه‌هاي آتي اين شرکت دانست که حدود ۵۰۰ ميليارد ريال براي توسعه برنامه‌هاي اين شرکت در نظر گرفته شده است.

علي‌نواز با بيان اينکه اين شرکت موظف به توليد محصولات با کيفيت و استاندارد است، افزود: سال گذشته براي اولين بار ۷۲۰ تن محصول لبني اين شرکت به کشور عراق صادر شد که دو ميليارد تومان ارزآوري داشته است.

وي گفت: تاکنون ۲۰۰ تن محصول لبني با کيفيت صادر شده که با برنامه‌ريزي لازم پيش‌بيني شده است در سال آينده دو هزار تن محصول با برآورد 6 ميليارد تومان ارزآوري به کشورهاي عراق و افغانستان صادر شود.

علي‌نواز گفت: شير توليدي استان به دليل کوهستاني بودن در جايگاه بالايي قرار دارد و در صورتي که بحث مکانيزه شدن شير انجام شود يکي از با کيفيت‌ترين محصولات استان خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب


کد مطلب: 32511

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32511/فرهنگ-سازی-مصرف-محصولات-لبنی-نیازمند-تبلیغ-رسانه-هاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir