کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عشایر بختیاری یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور/ دولت در جنگ اقتصادی بدون حضور مردم موفق نمی‌شود

15 مهر 1397 ساعت 11:46

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت میخواهد در جنگ اقتصادی پیروز شود باید مردم را به عرصه بیاورد، تجهیز و ساماندهی کند تا جنگ تمام شود.


به گزاش جهانبین نیوز، سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای عشایری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امیدواریم راه شهدا که میراث آن‌هاست را پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ هدیه‌ای برای شهدا ارزشمندتر از ادامه آرمان و هدف آن‌ها نیست اضافه کرد: ایرانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم از صدها جنگ بیرون آمده و همین عشایر خداپرست و میهن‌پرست کشور را حفظ کردند.

سرلشگر رضایی عشایر بختیاری را یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور دانست و بیان داشت: دفاع مقدس و دفاع از حرم از عرصه‌های مهم رشادت عشایر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دفاع مقدس جنگ بین ایران و عراق نبود بلکه جنگ میان ایران و ائتلاف جهانی بود اضافه کرد: آمریکا، عربستان و اسرائیل این ائتلاف را به راه انداختند و اروپا را هم با خود همراه کردند و شوروی هم خواسته یا ناخواسته با آن‌ها همراه شد.

سرلشگر رضایی تاکید کرد: این ائتلاف جهانی در شرایطی علیه ایران وارد صحنه شدند که همه نظامیان رده بالای کشور فرار کرده بودند و سماه هم فقط در برخی از شهرها تشکیل شده بود.

وی یادآور شد: جنگ تحمیلی در شرایطی به راه افتاد که همه سیاستمداران و تحلیل‌گران اطمینان داشتند پیروزی صد درصد حاصل می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در نظام جنگ همه دنیا همه نوع سلاح جنگی به صدام دادند و ایران در محاصره بود، گفت: در چنین شرایطی بود که ارتش از پنج استان کشور عبور کرد و وارد  ایران شد و یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر در خاک کشور پیش‌روی کردند و ما در این شرایط در جنگ پبروز میدان شدیم.

وی ادامه داد: خانواده شهدا بدانند فرزندانشان در یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های دنیا و پرافتخارترین جبهه‌ها شهید شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سال اول جنگ را دولت اداره کرد و پاسداران و بسیجیان در حاشیه بودند؛ خاطر نشان کرد: در این شرایط چهار حمله شد و در هر چهار حمله شکست خوردیم؛ از سال دوم و با ورود مردم به صحنه ما پیروزی‌ میدان شدیم؛ مردمی که سازمان‌ دیده‌اند و مجهز شدند وارد جبهه شدند و یکی پس از دیگری شهرهای کشور آزاد شدند.

سرلشگر رضایی بیان داشت: در جنگ تحمیلی قدرت نظامی و اقتدار کشور احیا شد و موشک‌ها، پهبادها و... همه سرمایه‌ای از جنگ است که برای ما باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ما با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ جنگ را به دورن ائتلاف صدام وارد کردیم عنوان داشت: بعد از پذیرش قطعنامه بود که عراق به کویت؛ و آمریکا دو بار به عراق حمله کرد و این‌ها همان پس‌لرزه‌های جنگ ایران و عراق بود و منجربه سقوط صدام شد و اگر قطعنامه ۵۹۸ صادر نمی‌شد ما تا امروز مدام با صدام سرشاخ بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به جنگ اقتصادی که در کشور به راه افتاده اشاره و بیان داشت: در جنگ اقتصادی دولت بدون حضور مردم نمی‌تواند موفق شود.

سرلشگر رضایی تاکید کرد: اگر دولت میخواهد در جنگ اقتصادی پیروز شود باید مردم را به عرصه بیاورد، تجهیز و ساماندهی کند تا جنگ تمام شود.

محسن رضایی گفت: دولت باید از ظرفیت بسیج و دانشگاه ها استفاده کند و می توانند در تجهیز و سامان دهی کمک بسیار بالایی کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید همه را در تولید ، صرفه جویی ، کار و تلاش تشویق کند بیان داشت: ما امروز وارد جنگ اقتصادی شدیم و باید روحیه داد تا این از این وضعیت هم بیرون آمده و سختی ها را پشت سر بگذاریم.

رضایی بیان داشت: روحانیت بزرگوار ما که پشتوانه ما و انقلاب اسلامی بودند امروز نیز مسئولیت سنگینی دارند.

وی با اذعان بر اینکه دولت به تنهایی نمیتواند کار اجرایی کند اظهار کرد: دولت باید سرمایه گذارها را تشویق به سرمایه گذاری کند.

رضایی یادآور شد: ما هشت سال جنگ نظامی و با اون عظمت و با توکل به خدا و ایمان مردم پشت سر گذاشتیم در جنگ اقتصادی نیز می توانیم با ایمان راسخ مردم این را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با اذعان بر اینکه پول ملی ما پشتوانه زیادی در دولت ما دارد بیان داشت: معادل نفت و گاز ما پشتوانه ملت ما است و این مشکل جامعه ما نیست مدیریت باید تغییر کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اذعان بر اینکه قهرمانان بزرگی در دل این دولت هستند چرا میدان را به آن ها نمی دهند خاطر نشان کرد: باید میدان را به جوانان کار آمد داد.

رضایی خطاب به خانواده شهدا عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: بدانید فرزندان شما در یکی از بزرگترین جنگ های ایران و اسلام رفتند و روزی که شما با آن ها ملاقات کنید خواهید دید که چه جایگاهی در مقابل خدا دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: همه دنیا بسیج شدند که اگر در جنگ نظامی ما را نتوانستند شکست دهند در جنگ اقتصادی شکست می دهند اما ملت ما از این فشارهای معیشتی عبور خواهند کرد فقط این جنگ اقتصادی را باید خوب مدیریت کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 40521

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40521/عشایر-بختیاری-یکی-سرمایه-های-بزرگ-کشور-دولت-جنگ-اقتصادی-بدون-حضور-مردم-موفق-نمی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir