کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ بيکاري در چهار محال و بختياري 12.7 درصد رسید

18 مهر 1395 ساعت 13:27

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تلاش هاي صورت گرفته از سوي مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري ، نرخ بيكاري اين استان از ۱۵.۷ درصد به ۱۲.۷ درصد كاهش يافت.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري در نشست با رئيس هيات مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران تأكيد كرد: به همين منظور بايد برنامه ريزي هاي لازم از سوي مسئولان و مجموعه دولت براي تقويت سيستم قرض الحسنه در بانك ها انجام شود.

وي افزود: احياي واحدهاي توليدي راكد، استفاده كامل از ظرفيت واحدهاي نيمه فعال و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام نقش مهمي در دستيابي به اهداف موردنظر در اين حوزه دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به محاسبه نرخ بيكاري از طريق نام نويسي افراد در سامانه هاي كاريابي، پرسش مركز آمار از خانوارها و احتساب شاغل بودن افراد به ازاي يك ساعت در هفته بيان داشت: تمامي اين روش ها با اشكالات جدي در محاسبه نرخ بيكاري مواجه است.

وي اضافه كرد: البته با اجراي سرشماري هاي عمومي نفوس و مسكن مي توان به آمار قطعي و دقيقي از وضعيت بيكاري جامعه دست پيدا كرد.

سليماني دشتكي يادآور شد: بانك قرض الحسنه مهر ايران بايد از طريق مشاركت با واحدهاي توليدي و دستگاه هاي اجرايي زمينه ارائه تسهيلات بيشتر به افراد جامعه را فراهم كنند.

رئيس هيات مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران نيز گفت: منابع اين بانك از ابتداي تاسيس در سال ۱۳۸۶ تاكنون ۵۱ هزار ميليارد ريال است.

محسن پدرام اظهار كرد: در اين مدت از مجموع منابع بانك قرض الحسنه مهر ايران ۴۶ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است.

وي عنوان داشت: نسبت مصارف به منابع بانك قرض الحسنه مهر ايران ۹۰ درصد و مطالبات اين بانك ۱.۳ درصد است.

پدرام خاطرنشان كرد: بانك قرض الحسنه مهر ايران ۵۴۰ شعبه و 2 هزار و ۸۰۰ كارمند در سراسر كشور دارد كه از اين تعداد ۲۱ شعبه در چهارمحال و بختياري مستقر است.

وي اظهار داشت: بانك قرض الحسنه مهر چهارمحال و بختياري در سال گذشته ۷۵۱ فقره تسهيلات ازدواج به مبلغ ۲۲ ميليارد و ۵۳۰ ميليون ريال و از ابتداي سال جاري تاكنون هم ۴۵۷ فقره تسهيلات ازدواج به مبلغ ۳۵ ميليارد و ۴۸۰ ميليون ريال به متقاضيان پرداخت كرده است.

مدير امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران در چهارمحال و بختياري هم گفت: اين بانك نخستين بانك تخصصي قرض الحسنه بوده كه در راستاي كمك به اقشار كم درآمد جامعه راه اندازي شده است.

عليرضا ملازاده اظهار كرد: تمامي تسهيلات اين بانك به صورت قرض الحسنه، بدون اخذ هيچگونه سود و فقط با چهار درصد كارمزد قرض الحسنه به متقاضيان پرداخت مي شود.

گفتني است در اين ديدار عليرضا ملازاده به عنوان مدير جديد امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران در چهارمحال و بختياري معرفي و از خدمات محمدرضا سبزواري مدير پيشين اين بانك در استان تقدير شد.

افزوده مي شود بانك قرض الحسنه مهر ايران با مشاركت ۱۰ بانك دولتي و با سرمايه اوليه ۱۵۰ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۸۶ راه اندازي شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 31071

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31071/نرخ-بيکاري-چهار-محال-بختياري-12-7-درصد-رسید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir