کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فن آوری وزارت علوم در شهرکرد:

شرکت های دانش بنیان سرمایه فکری جامعه هستند/اساس برنامه پارک های علم و فن آوری توسعه و رفاه اجتماعی است

3 شهريور 1394 ساعت 18:11

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فن آوری وزارت علوم گفت: نقش پارک علم و فناوری در دنیای امروزه ماهیت علمی دارد و سرمایه های جامعه محسوب می شوند


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز،خسرو پیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فن آوری اظهار داشت:اساس برنامه پارک های علم و فن آوری توسعه و رفاه اجتماعی است .

وی تصریح کرد: این امر می تواند با تجمیع در کل کشور به سند فناوری ایران تبدیل شده و در راستای ایجاد شتاب بیشتر در رسیدن به اهداف حوزه فناوری تاثیرگذار باشد.

پیری با تاکید براینکه اسناد بالادستی به حوزه فناوری نیز باید توجه ویژه داشت عنوان کرد: باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم و گامهای بلندتری در راستای ارتقای نقش فناوری در تصمیم گیری ها برداریم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه وضعیت اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی باید در اجرای طرح های فناور محور تاثیر بگذارد، شرکت های خدمات فناوری نیز می توانند با اجرای مطالعاتی در این خصوص، بر روی فناوری های مرتبط کار کنند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از پتانسیل های استان چهار محال و بختیاری آب آن است ، که اگر فن آوری در حوزه آب اتفاق بیافتد به نفع استان شما خواهد بود.

پیری بر کیفی سازی راه اندازی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: ۱۰ شرکت دانش بنیان واقعی بهتر از ۱۰۰ شرکت اسمی است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان افزود: مراکز رشد دانشگاهها می توانند پلکان ترقی استان باشند که باید در این راستا از ظرفیت های دانشگاهیان بیشتر بهره ببریم.

پیری بر پیشرفت تکنولوژی تاکید کرد وگفت:پارک های علم و فن آوری می توانند با همکاری بخش خصوصی پروژه های زیادی را تعریف کنند و همچنین پل ارتباطی صنعت و دانشگاه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در آمایش سرزمین اشاره ای به فن آوری نشده است عنوان کرد:بحث اصلی در استان ها طرح آمایش است و باید در این طرح به بحث فن آوری توجه ویژه ای شود.

لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات دکتر رحیم ابراهیمی قدردانی و اسماعیل پیرعلی خیر آبادی به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.



انتهای پیام/1028ج


کد مطلب: 24141

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24141/شرکت-های-دانش-بنیان-سرمایه-فکری-جامعه-هستند-اساس-برنامه-پارک-علم-فن-آوری-توسعه-رفاه-اجتماعی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir