کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن:

نمايشگاه اقتصاد مقاومتي راهبري نوين در مقابله با اقتصاد وابسته

3 آذر 1396 ساعت 15:24

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن گفت :هدف از برگزاري نمايشگاه شناسايي و معرفي محصولات و توليدات داخلي به شهروندان در راستاي تحقق شعار سال يعني " اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال" است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ سرهنگ پاسدار سيداصغر موسوي فرمانده ناحيه سپاه شهرستان بن در حاشيه افتتاح نمايشگاه اقتصاد مقاومتي  در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر اظهار داشت: با توجه به نامگذاري امسال به سال اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري بسيج شهرستان بن عرصه هايي را در زمينه اشتغال خانگي و خود اشتغالي شناسايي نموده و به اين عرصه ها وام هايي را تزديق کرده که حاصل آن توليد و اشتغال بوده است.

وي مطرح کرد : اين نمايشگاه تشکيل شده از خروجي وام هاي اعطايي که به کارآفرينان و بيش از 100 کارگاه خانگي در زمينه عسل، قارچ، شتر مرغ،ترشيجات،گياهان دارويي ،صنايع دستي راه اندازي شده است که مقداري از محصولات اين نمايشگاه ارائه شده و اين نمايشگاه بستري است براي توليدکنندگان که بتوانند بدون واسطه محصولات خود را معرفي کرده و به فروش برسانند.

وي در ادامه گفت:هدف از برگزاري اين نمايشگاه شناسايي و معرفي محصولات و توليدات داخلي به شهروندان در راستاي تحقق شعار سال يعني " اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال" است.

فرمانده ناحيه سپاه بن گفت: رويکردي مقابله‌اي اقتصاد مقاومتي نوعي از اقتصاد است که در رويارويي و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده يک کشور قرارگرفته و در مقابل اهداف اقتصادي سلطه، ايستادگي کرده و سعي در تغيير ساختارهاي اقتصادي موجود و بومي‌سازي آن بر اساس اهداف تعريف‌شده دارد.

 وي اين طرح ها را در بخش هاي دامپروري، کشاورزي، پرورش قارچ، صنايع دستي، گلخانه، محصولات خانگي،  و رشته هاي فني ذکر کرد.

اعتبارات و تسهيلات ارائه شده توسط معاونت بسيج سازندگي ناحيه بن شامل:
1.برگزاري دوره هاي آموزشي بسيج سازندگي،بعنوان کشت گياهان دارويي،کشت زعفران،پرورش شتر مرغ و پرورش زنبور عسل
2.پرداخت تهسيلات اقتصاد مقاومتي در زمينه طرح هاي اقتصاد مقاومتي و توليدات کشاورزي ،دام سنگين ،پرورش شتر مرغ،پرورش زنبور عسل،کشت زعفران و..
3.صنايع توليدي و تبديلي اقتصاد مقاومتي
4.مشاوره در زمينه ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي
و....مي باشد.

لازم به ذکر است: نمايشگاه عرضه مستقيم محصولات اقتصاد مقاومتي از امروز تا آخر هفته بسيج  در مسجد جامع شهر بن برپا مي باشد.


انتهاي پيام/520ز


کد مطلب: 37291

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37291/نمايشگاه-اقتصاد-مقاومتي-راهبري-نوين-مقابله-وابسته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir