کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای طرح ارتقا ایمنی عبور و مرور در 40نقطه چهارمحال وبختیاری

21 آذر 1396 ساعت 8:54

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از آموزش و اجرای طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور در در ۴۰ نقطه هدف در حاشیه راه‌های این استان خبر داد.


حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، در این خصوص اظهار داشت: این طرح شامل ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها ،عابران پیاده و وانت بارها است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار می شود، افزود: این طرح با توجه به اهميت ارتقاي ايمني تردد کاربران آسيب‌پذير جاده‌ای (موتورسواران، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و عابران پياده) و همچنين ايمنی تردد وسايل نقليه خاصی مانند وانت بارها به منظور پيشگيري از تلفات و جراحات آنها اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، تأثير قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازي و اقدامات ايمن‌سازی فيزيکی در اين مورد را از دیکر اهداف اجرایی این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح با همكاري دستگاههاي ذيربط، شامل پلیس راه و نیروی انتظامی استان به شکل مفاهیم ترافیکی و تردد ایمن کاربران جاده ای در روستاهای هدف برگزار می شود.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از کاهش بیش از ۱۷ درصدی تلفات جاده ای در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اجراي طرح های ارتقاي ايمني تردد در راههای استان در نقاطع هدف و در حوالي محورهاي پرخطر انجام می شود.

حسین مالکی ادامه داد: در راستاي اجراي اين طرح، آموزش حضوري و فرهنگ‌سازي صحيح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهای حاوي پيام هاي ايمني براي عابران پياده و موتورسواران و توزيع برخي تجهيزات ايمني مانند كلاه ايمني، حمايل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتكه مخصوص موتورسيکلت و ساماندهي پلهاي زيرگذر براي عبور عابران پياده و نصب سرعت‌کاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پياده انجام می شود.

این مسئول در مورد اثربخشی اجرای اين طرح نيز گفت: طبق گزارش های ارائه شده با اجرای این طرح ميزان تلفات عابران پياده، موتورسيكلت سواران، وانت بارها ، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و سرنشينان وسايل نقليه با کاهش قابل توجهی رو برو بوده است.

وی ابراز داشت: در زمينة ارتقاء ايمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی علاوه بر ارائة چند اسلايد آموزشی همراه با آموزش موتورسواران و عابران پياده در روستاها، نسبت به تهيه و نصب بازتاب مخصوص ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اقدام و در وسايط نقلية مربوطه برای آشکارسازی آنها در هنگام تردد در جاده نصب شده‌است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 37552

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37552/اجرای-طرح-ارتقا-ایمنی-عبور-مرور-40نقطه-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir