کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

نقض برجام اقدامات شورای امنیت ملی را در پی خواهد داشت/انتقاد از عدم موضع گیری دولت در برابر ناقضان برجام

11 آذر 1395 ساعت 11:36

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: متاسفانه دولتمردان در قبال این بدعهدی ها و اقدامات نقض کننده برجام توسط آمریکا تا کنون موضع شفاف و روشنی نگرفته اند و این نشان می دهد دولت شدیدا منفعل شده است و پیش بینی هایش تحقق پیدا نکرده و در واقع این شکست مذاکرات در رابطه با برجام است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با آرمان کرمان در رابطه با موافقت مجلس سنای آمریکا برای بررسی لایحه تمدید تحریم های ایران اظهار کرد: مجلس سنای آمریکا با تمدید مجدد تحریم های ایران یک گام به نقض برجام نزدیک شده است که اگر سنا آن را تمدید کند و اوباما آن را نقض نکند به طور طبیعی نقض برجام صورت گرفته است و ایران باید بلافاصله اقدامات متقابلی را که شورای امنیت ملی کشور پیش بینی کرده است مورد اجرا بگذارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: قبل از اینکه مجلس سنا تمدیدها را تایید نکند به طبیعتا مصوبه کنگره آمریکا هنوز عملی نیست و قابلیت اجرایی ندارد.

ترقی با بیان اینکه تمدید تحریم ها به منزله نقض برجام است، ابراز کرد:بعد از تمدید تحریم ها نقض و وتوی آن توسط اوباما خیلی کارساز نیست و برای مدت یک ماه می تواند آن را وتو کند اما بعد از آن مجدد تحریم ها برقرار می شود.

وی افزود: بنابراین تصویب سنای آمریکا اگرچه با وتوی اوباما هم روبه رو شود عملا نقض برجام است و ایران باید اقداماتی را که پیش بینی کرده است انجام دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه دولتمردان در قبال این بدعهدی ها و اقدامات نقض کننده برجام توسط آمریکا تا کنون موضع شفاف و روشنی نگرفته اند و این نشان می دهد دولت شدیدا منفعل شده است و پیش بینی هایش تحقق پیدا نکرده و در واقع این شکست مذاکرات در رابطه با برجام است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 31972

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31972/نقض-برجام-اقدامات-شورای-امنیت-ملی-پی-خواهد-انتقاد-عدم-موضع-گیری-دولت-برابر-ناقضان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir