کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو شهرکرد:

کودکان و نوجوانان شهرکردی با آئین چراغ‌گیران آشنا شدند

23 اسفند 1396 ساعت 8:47

مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو شهرکرد از اجرای مراسم چراغ‌گیران در روزهای پایانی سال ۹۶ توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز در امامزاده دو معصوم شهرکرد خبر داد.


سمیه ویسی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از اجرای مراسم چراغ‌گیران در روزهای پایانی سال ۹۶ توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز در امامزاده دو معصوم شهرکرد خبر داد.

وی ضمن اشاره به اینکه آیین چراغ‌گیران (بران) یکی از آیین‌های سنتی استان محسوب می‌شود و هدف از اجرای این برنامه را اشاعه فرهنگ بومی-محلی و ترویج مفاهیم دینی و ملی در سایه این حرکت‌های نمادین دانست.

ویسی با اشاره به آشنایی کودکان و نوجوانان با آیین‌های محلی پیوند نسل امروز با آیین‌های گذشته و پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان را ازجمله موارد مورد توجه در اجرای این مراسم عنوان کرد.

وی افزود: این فرهنگ مبنی بر آداب، رسوم، اعتقادات و باورهای دینی مردم استان شکل گرفته است و چند ساعت قبل از سال تحویل در امامزادگان استان اجرا می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ آئین چراغ بران برگرفته از اعتقاد مذهبی مردم به روشنایی و نور معصومین در مسیر زندگی آنان است و مردم استان همه ساله چراغ‌خانه‌ها و اجاق خود را با شمعی که از امامزاده است روشن می‌کنند و نور و گرمای امامزاده را به یمن سالی پر برکت و خیر به خانه خود می‌برند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 38876

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38876/کودکان-نوجوانان-شهرکردی-آئین-چراغ-گیران-آشنا-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir