کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری خبر داد

احیای بازی‌های بومی در چهارمحال و بختیاری

24 مرداد 1396 ساعت 13:04

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بازی‌ها و اسباب بازی‌های بومی محلی استان در ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شوند.


فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از برگزاری جشنواره بازی‌ها و اسباب بازی‌های بومی محلی در ۲۱ مرکز فرهنگی هنری استان خبر داد.

وی با اشاره به سومین جشنواره ملی اسباب بازی‌های ایرانی در تهران افزود: قرار است جشنواره‌های کتابخانه ای نیز به صورت جنبی همزمان با این جشنواره در استان‌ها و برای اعضای مخاطب مراکز برگزار شود که این جشنواره‌ها از ۲۴ الی ۲۸ مرداد ماه در کلیه مراکز کانون برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تقویت و توسعه بازی‌های بومی در میان کودکان و نوجوانان افزود: در این طرح ضمن احیای بازی‌های بومی و آشنایی اعضا با این بازی‌های موجب نشاط و شادابی در میان این قشر خواهد شد که آنان را از بی تحرکی و بازی‌های تک نفره به سمت تحرک و بازی‌های گروهی هدایت خواهد کرد.

رحیمی افزود: در این جشنواره اعضای اعضای کودک با آوردن اسباب بازی‌های مورد علاقه خود به مرکز و حضور در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی شادی آفرین نظیر کارگاه‌های نمایش خلاق، بازی‌های فکری، ساخت عروسک‌های بومی، ایستگاه‌های نقاشی و نوشتن خلاق با محوریت اسباب بازی و اجرای بازی‌های بومی نظیر هفت سنگ، زوو، تیر و کمان، چوب پل و... با این بازی‌ها آشنا شده و تجربه‌های تازه‌ای در زمینه بازی کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: بازی‌های فکری و سرگرمی‌ها نیز ازجمله بخش‌های دیگر این جشنواره در مراکز کانون است که طی آن نوجوانان به همراه خانواده‌ها می‌توانند به اجرای بازی پرداخته و اطلاعات لازم جهت انتخاب اسباب بازی توسط اعضا و خانواده‌ها از طرف مربیان کانون به‌عنوان متخصصین در حوزه فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در اختیار این قشر قرار گیرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 35806

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35806/احیای-بازی-های-بومی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir