کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص بیماری‌های کودکان:

چه افرادی قبل از تزریق واکسن آنفلوآنزا باید بررسی شوند؟ سلامت نیوز: چه افرادی قبل از تزریق واکسن آنفلوآنزا باید بررسی شوند؟

10 آبان 1396 ساعت 13:18

متخصص بیماری‌های کودکان با تأکید بر اینکه همه انواع واکسن‌های آنفلوآنزا که با مجوز وزارت بهداشت وارد کشور می‌شوند، به یک اندازه موثر هستند، گفت: افرادی که به تخم ‌مرغ حساسیت دارند، حتما باید برای تزریق این واکسن بررسی شوند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ آزاده فهیمیان ،با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای تمامی افرادی که سن ۶ ماه یا بالاتر دارند توصیه می‌شود، گفت: بهتر است واکسیناسیون قبل از شروع فصل شیوع آنفلوآنزا انجام گیرد.

وی گفت: سطوح محافظت کننده آنتی بادی ضد آنفلوآنزا در بدن طی یک سال می تواند کاهش داشته باشد ،بنابراین حتی در افرادی که سال پیش از واکسن آنفولانزا استفاده کرده اند برای اطمینان بیشتر توصیه می شود بار دیگر این واکسن را تزریق کنند.

این متخصص بیماری های کودکان گفت: کودکان ۶ ماه تا ۸ ساله ای که برای اولین بار از واکسن آنفلوآنزا استفاده می کنند، نیاز به دو دوز از این واکسن دارند که حداقل باید به فاصله یک ماه از یکدیگر تزریق شود.

فهیمیان تاکید کرد: با توجه به اینکه انواع واکسن نسبت به واکسن سال گذشته تغییری نکرده است، کودکان ۶ ماهه تا ۸ سال که سال قبل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند، امسال کافی است یک دوز دیگر دریافت کنند و دیگر نیازی به استفاده از دو دوز نیست.

وی اضافه کرد: اما در صورتیکه افرادی که در این گروه سنی هستند و سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده اند و یا از تزریق آن مطمئن نیستند، توصیه می شود که اذر سال جاری دو دوز آن را دریافت کنند.

فهیمیان نکاتی را در خصوص تزریق واکسیناسیون آنفلوآنزا یادآور شد و گفت: واکسن تزریقی آنفلوآنزا حاوی ویروس کشته ‌شده است. استفاده از این واکسن پس از شش ماهگی مورد تایید قرار گرفته است. تقریبا دو هفته پس از تزریق واکسن، بدن فرد پادتن‌ هایی تولید می‌ کند که برای محافظت در برابر آن گونه‌ی خاص ویروس آنفلوآنزا مورد نیاز هستند.

وی گفت: فصل شیوع آنفلوآنزا معمولا از مهر تا اردیبهشت به طول می ‌انجامد. بهترین ماه‌ها برای تزریق واکسیناسیون آنفلوآنزا مهر و آبان است، اما بعد از این زمان هم می ‌توان واکسن زد.

فهیمیان تصریح کرد: فرد با تزریق واکسن تزریقی آنفلوآنزا، به این بیماری مبتلا نمی شود، اما عوارضی جزئی مانند تورم، تب خفیف و درد بدن ممکن است بروز کند.

وی افزود: نیازی نیست که همه افراد از این واکسن‌ استفاده کنند، بلکه افراد با بیماری ‌های خاص یا سالمندان بیش از سایرین به استفاده از این واکسن‌ نیاز دارند.

این متخصص بیماری های کودکان با تاکید بر اینکه همه انواع واکسنى که با مجوز وزارت بهداشت وارد کشور می شوند، قابل مصرف و به یک اندازه موثر هستند، توصیه کرد: در مورد تزریق این واکسن، حتما با پزشک متخصص مشورت شود؛ افرادی که به تخم ‌مرغ حساسیت دارند، حتما باید برای تزریق این واکسن تحت آزمایش و بررسی قرار گیرند.

فهیمیان گفت: در بیماران با بیماری‌های خاص و مزمن از قبیل بیماری ریوی یا قلبی، آنفلوانزا ممکن است بیماری اصلی را بدتر کند، لذا تزریق واکسن آنفلوآنزا به این گونه بیماران، ضروری به نظر می‌رسد.

فهیمیان در پایان گفت: واکسیناسیون خطر بیماری‌های تنفسی و مراجعات بعدی به پزشک را کم می‌کند که غیبت از محل کار و مدرسه را کاهش می‌دهد، همچنین موجب صرفه جویی در هزینه‌های مراقبت‌های سلامت می‌شود.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 36896

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36896/افرادی-قبل-تزریق-واکسن-آنفلوآنزا-باید-بررسی-شوند-سلامت-نیوز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir