کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان:

هدف اصلی اشعار کودکان و نوجوانان دیده شدن مشکلات و حل آن‌هاست

8 شهريور 1396 ساعت 9:31

شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان گفت: هدف اصلی در اشعار کودکان و نوجوانان که به صورت طنز بیان می‌شود این است که مشکلات دیده، اصلاح و ویرایش شوند.


به گزارش  جهانبین نیوز؛ سعیده موسوی‌زاده شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان در نشست ادبی دوپنجره با بیان اینکه موضوع اشعار دغدغه‌های کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: بیان این دغدغه‌ها، ذهن والدین را در زمینه نیازهای کودکان و نوجوانان درگیر می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر این اشعار بر روی کودکان و نوجوانان افزود: همچنین کودکان و نوجوانان با مطالعه این اشعار می‌توانند با مشکلات و دغدغه‌های خود به شکلی دیگر مواجه شوند.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان بیان کرد: در اشعار مشکلات و دغدغه‌ها به صورت ملایم و آمیخته با شوخی بیان می‌شود، نه اینکه مشکل برجسته و یا اینکه افرادی در این بین مقصر مشکلات معرفی و مورد بازخواست قرار گیرند.

موسوی‌زاده بیان کرد: هدف اصلی در این اشعار طنزآمیز این است که مشکلات دیده، اصلاح و ویرایش شوند.

وی با بیان اینکه عمر شعر طنز کودک و نوجوان خیلی کوتاه است، گفت: نوجوانان با نظرات خود می‌توانند اشعار را نقد و بگویند که به چه میزان این اشعار را دوست داشته و دغدغه‌های آنها را بیان کرده است.
فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی اظهار داشت: بهترین زمان آغاز فعالیت‌های فرهنگی از دوران کودکی و نوجوانی است.

وی افزود: ازجمله فعالیت‌های ارزشمند در حوزه فرهنگی این است که نگاهی متفاوت به مسائل پیرامون داشته باشیم که به این نگاه در کانون دوپنجره گفته می‌شود.

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: تفکر نقاد یک فرایند شناختی است که به ما کمک می‌کند در زمینه تفکر دیگران اندیشه کنیم و شرایطی را فراهم می‌کند که خودمان را بیشتر تحلیل کنیم.

بر اساس این خبر همایش ادبی دو پنجره از سری برنامه های مدیریت آفرینش های ادبی ست که هر سال با هدف فراهم نمودن فرصت دیدار پدید آورندگان آثار ادبی و مخاطبین کودک ونوجوان همچنین ارتقاء دیدادبی و توسعه ی فرهنگ مطالعه در بین اعضا اجرا می شود که در سال جاری همزمان با یازدهمین نشست ادبی دو پنجره استان در هفتم و هشتم شهریور ماه سال جاری با حضور سعیده موسوی زاده شاعر محبوب کودکان و نوجوانان با نقد کتاب «مرغ همسایه غاز است» برگزار و شگردهای طنز نویسی در این دیدار از زبان صاحب اثر برای ۲۱۰ نوجوانان استان در شهرکرد و بروجن تشریح شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 35996

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35996/هدف-اصلی-اشعار-کودکان-نوجوانان-دیده-شدن-مشکلات-حل-آن-هاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir