کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختياري با موفقيت انجام شد

عمل آنژيوپلاستي قلب بيمار با ناهنجاري هاي قلبي مادرزادي در شهركرد

23 دی 1395 ساعت 8:53

دانشيار گروه قلب دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و فوق تخصص اينترونشن قلب، از انجام موفقيت آميز عمل آنژيوپلاستي قلب بيمار با ناهنجاري هاي قلبي مادرزادي در بيمارستان هاجر (س) شهركرد خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين دكتر ارسلان خالدي فر با اعلام اين خبر افزود: اين عمل با توجه به سكته قلبي شديد بيمار در سن پايين و داشتن ناهنجاري قلبي مادر زادي، در جهان و ايران بسيار نادر بوده و براي نخستين بار در چهارمحال و بختياري انجام شده است.

به گفته وي، در پي سكته قلبي اين بيمار ۳۳ ساله و مراجعه وي با درد قفسه سينه به اورژانس بيمارستان هاجر و انجام معاينات اوليه و انجام آنژيوگرافي، سكته قلبي حاد وي تاييد شد.

وي افزود: با توجه به درگيري سه رگ قلب و وجود ناهنجاري شديد مادرزادي در عروق قلب بيمار، تيم معالج در ابتدا يك رگ بيمار را باز كرد و در مرحله بعد نسبت به رفع گرفتگي دو رگ ديگر قلب بيمار اقدام شد و در نهايت بيمار با وضع عمومي خوب از بيمارستان ترخيص شد.

دكتر خالدي فر با بيان اينكه، تاكنون بيش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ عمل آنژيوگرافي را انجام داده است اظهار داشت: اين براي نخستين بار بود كه با چنين ضايعه نادري روبرو شديم كه خوشبختانه با انجام اقدامات لازم بيمار از خطر جدي مرگ نجات يافت.


انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج


کد مطلب: 32656

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32656/عمل-آنژيوپلاستي-قلب-بيمار-ناهنجاري-هاي-قلبي-مادرزادي-شهركرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir