کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات کونگ فو و‌ هنرهای رزمی چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۷۵۰ ورزشکار کونگ‌فوکار در استان بیمه هستند

21 مرداد 1397 ساعت 10:38

رئیس هیات کونگ‌فو و‌ هنرهای رزمی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از۷۵۰ ورزشکار کونگ‌فوکار در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه ورزشی کونگ‌فو و‌ هنرهای رزمی هستند.


رضا شهرانی رئیس هیات کونگ فو و‌ هنرهای رزمی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۸۰۰ نفر ورزشکار در سطح استان تحت پوشش بیمه ورزشی هستند که از این تعداد ۲۰۰ نفرخانم و۶۰۰ نفر آقا هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد بیمه‌شدگان ورزشی تا پایان سال جاری به یک هزار نفر افزایش یابد.

شهرانی با اشاره به شرایط روبه رشد علاقمندان به این رشته در استان گفت: این هیأت در سال جاری حداقل یک دوره میزبان مسابقات کشوری خواهد بود و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری نیز اقدام خواهد کرد.

رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان در ادامه افزود: تاكنون ٩ مربي آقا و هفت مربي خانم و ١٥داور آقا و ١٠ داور خانم در استان در این رشته ورزشی در حال فعاليت هستند.

وی یادآور شد: این هیأت تاکنون نیز توانسته ۶ مسابقه قهرمانی استان برگزار کند که مطابق تقویم پیشنهادی بوده است.

رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان افزود: اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و جهانی کاملا رایگان و با هزینه هیات انجام می‌شود.

وی برنامه‌محوری و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان را مزید بر عملکرد این هیأت عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان در این شرایط اقتصادی نقطه عطف عملکرد اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

شهرانی از کلنگ‌زنی سه خانه کونگ‌فو و هنرهای رزمی طی سال جاری در روستاهای استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک خانه کونگ فو به بهره‌برداری کامل رسیده و مهرماه سال جاری دو خانه دیگر نیز تکمیل خواهند شد.

گفتنی است ورزش کونگ‌فو و هنرهای رزمی شامل دو بخش یعنی کونگ‌فو که در برگیرنده ورزش کونگ فو ایرانی و هنرهای رزمی که مجموعه ورزش‌های رزمی ایران باستان مانند چوب‌بازی بختیاری، دوچوب سیستان، گشتی گیلکی و... است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40034

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40034/بیش-۷۵۰-ورزشکار-کونگ-فوکار-استان-بیمه-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir