کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری خبر داد

16 تا 20، ساعات پرحادثه‌ در چهارمحال و بختیاری/تشکیل قرارگاه جهادی کاهش تصادفات از ابتدای سال 97

14 تير 1397 ساعت 18:47

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین تصادفات شهری در استان بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است گفت: این تصادفات به علت عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، تخلفات مربوط به عابران و موتورسواران و... می‌باشند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حمزه رفیعی رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۰ طرح مهم مانند طرح نوروزی، عید سعید فطر، لیالی قدر و... در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۷ تعداد شکایات ۲۸ درصد کاهش یافته که با حضور قاضی دادگستری و یک کارشناس پلیس راهنمایی و رانندگی این شکایات مورد بررسی قرار گرفته و به امور رسیدگی می‌شود افزود: برخورد و توقیف خودروها با خلافی بالای یک میلیون تومان از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده و مراتب به مالک خودرو ابلاغ می‌شود که ۷۰۰ دستگاه در این خصوص توسط مالک پیگیری و بعد از پرداخت جرائم ترخیص داده شده است.

رفیعی بیان داشت: در بحث پاسخگویی به مراجع قضایی نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دفتر نظارت همگانی یا سامانه ۱۹۷ تحت نظارت بازرسی فرماندهی استان شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم را به ثبت می‌رساند که تقدیر و تشکر از پلیس ثبت‌شده در آن ۳۸ درصد افزایش داشته و شکایات کاهش داشته‌اند خاطرنشان کرد: در بحث خدمات ارائه شده به مردم در سال ۹۷ بالای ۲۰ هزار مورد بازدید خودرو، تعویض پلاک، تغییر وضعیت خودرو و... داشتیم که ۱۰ درصد افزایش ارائه خدمات در این راستا به ثبت رسیده است.

رفیعی با اشاره به اینکه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تصادفات فوتی ۷ درصد تعداد افراد فوتی ۷ درصد، تصادفات جرحی ۵۰ درصد و مجروحین ۵۲ درصد افزایش داشت یادآور شد: در سه ماهه نخست سال ۹۷ تعداد فقره فوتی ۲۷ درصد و متوفی ۲۷ درصد کاهش دارد اما تصادفات جرحی و خسارتی ۵۰ درصد افزایش نشان داده است.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بحث برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۱۷۵ مورد ثبت شده که ۲۰ مورد از آن‌ها تخلف حادثه‌ساز است افزود: در این موارد از سه نمره تا ۲۰ نمره منفی ثبت می‌شود.

وی با اشاره به کنترل خودروهایی که اقدام به انجام حرکات نمایشی کرده و باعث ایجاد آلودگی صوتی شده اضافه کرد: کنترل این خودروها نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

رفیعی به افزایش تصادفات در کشور و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای فرمایش رهبر انقلاب و در جهت کنترل تصادفات در کشور قرارگاه جهادی کاهش تصادفات از ابتدای امسال در مراکز استان‌ها تشکیل شده است که هدف از تشکیل آن کاهش تلفات انسانی و خسارات مالی است.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده نصب تجهیزات صورت گرفته و در بحث دستگاه‌های کنترل ترافیک نیز در برخی از قسمت‌های شهرکرد تجهیزات نصب شده و کلیه تخلفات ثبت و از طریق پیامک به مالک خودرو منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات شهری در استان بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است افزود: این تصادفات به علت عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، تخلفات مربوط به عابران و موتورسواران و... می‌باشند.

رفیعی گفت: متاسفانه در این استان پیاده‌روها استاندارد نیستند و یا توسط مغازه‌داران اشغال شده‌اند و همین امر باعث حضور عابران در خیابان‌ها و بروز تصادف می‌شود، همچنین موتور سیکلت‌ها به علت کمی ایمنی و همچنین در دسترس بودن در بیشتر موارد علت وقوع تصادفات در استان است.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ترافیکی در استان بیان داشت: ۲۶ دستگاه متولی در امر ترافیک وجود دارد که مشکلات ترافیکی را اعلام و کنترل می‌کند.

رفیعی خط‌کشی معابر، نصب علائم و تجهیزات، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، آموزش رانندگان ادارات و مردم، آموزش نونهالان در شهرک‌های ترافیک و برخورد با متخلفان را از مهم‌ترین اقدامات پلیس راهور معرفی و خاطرنشان کرد: تخلفات در برخی از شهرستان‌ها بیش از سایر شهرستان‌هاست و در این زمینه شهرکرد با ثبت ۶۰ درصد از تخلفات در جایگاه نخست و بعد از آن بروجن، لردگان و فارسان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39694

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39694/16-20-ساعات-پرحادثه-چهارمحال-بختیاری-تشکیل-قرارگاه-جهادی-کاهش-تصادفات-ابتدای-سال-97

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir