کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

روز دانشجو، روز مقاومت و استکبارستيزي دانشجويان است

16 آذر 1396 ساعت 13:30

کارشناس مسائل سياسي گفت: روز دانشجو، روز مقاومت و استکبارستيزي دانشجويان اين مرزوبوم است، اين روحيه امروز هم سرلوحه همه فعاليت‌هاي جنبش‌هاي دانشجويي قرار دارد و اين مايه افتخار انقلاب است.


به گزارش جهانبین نیوز، سجاد شهراني در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با تبريک فرارسيدن سال‌ روز 16 آذر و روز دانشجو، گفت: همانطوريکه دانشجويان انقلابي در ۱۶ آذرماه و در جريان اعتراض دانشجويان دانشگاه تهران به سفر ريچارد نيکسون رييس‌جمهور وقت آمريکا و در اعتراض به بازگشايي سفارت انگليس ۳ تن از آن‌ها به نام‌هاي احمد قندچي، مهدي شريعت رضوي و مصطفي بزرگ نيا به شهادت رسيدند و اين روزبه نام روز دانشجو نام‌گذاري شد فعاليت سياسي دانشجويان همچنان ادامه دارد و اين خود گواهي بر بينش بالاي قشر دانشجويي در کشورمان دارد.
 
وي بابيان اين‌که روز دانشجو، روز مقاومت و استکبارستيزي دانشجويان اين مرزوبوم است، خاطرنشان کرد: اين روحيه امروز هم سرلوحه همه فعاليت‌هاي جنبش‌هاي دانشجويي قرار دارد و اين مايه افتخار انقلاب است.

 اين کارشناس سياسي با اشاره به رسالت‌هاي امروز جنبش‌هاي دانشجويي اظهار داشت: امروزه امور فرهنگي و اقتصادي مهم‌ترين نياز جامعه و مردم است که دانشجويان و جنبش‌هاي دانشجويي بايد با جهاد علمي و افزايش بينش و بصيرت خود در اين مسير قدم بگذارند و وارد ميدان شوند.
 
دانشجويان بايد مسير ولايت و تحقق منويات رهبري حرکت کنند

وي حرکت در مسير ولايت را مهم‌ترين شاخصه امروز جريان‌هاي دانشجويي بيان کرد و افزود: اگر دانشجويان در مسير ولايت و تحقق منويات رهبري حرکت کنند، به‌يقين از انحرافات فرهنگي و سياسي و فکري در امان خواهند ماند که متأسفانه دشمن نيز بر روي همين اصل سرمايه‌گذاري کرده است.
 
شهراني بابيان اين‌که دانشجو نبايد بازيچه دست جريان‌هاي سياسي و احزاب قرار گيرد، گفت: افزايش بينش سياسي و فکري لازمه ترقي محيط علمي و دانشجويي است که بارها رهبر معظم انقلاب نيز بر اين مهم تأکيد کرده‌اند اما وارد بازي‌هاي سياسي شدن مهم‌ترين خطري است که امروز جنبش‌هاي دانشجويي را تهديد مي‌کند.
 
وي حضور در عرصه‌هاي مهم علمي و توليد دانش‌هاي نو و تحقق شعار «ما مي‌توانيم» را نياز امروز فضاهاي دانشجويي و علمي دانست و ابراز داشت: اگر مي‌خواهيم اقتصاد مقاومتي تحقق پيدا کند، اين مهم بايد به دست دانشجويان و فضاهاي علمي صورت گيرد و اين شدني است.
 
اين کارشناس مسائل سياسي با تأکيد بر اين‌که بايد خودباوري محور همه عرصه‌هاي دانشجويي قرار گيرد، تصريح کرد: ما تا خودمان را باور نکنيم و به داشته‌هاي خود ايمان نداشته باشيم، به‌يقين نمي‌توانيم بر مشکلات جامعه پيروز گرديم.
 
وي با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي کلي علم و فناوري از سوي رهبر معظم انقلاب، تحقق اين سياست‌ها را به دست دانشجويان متعهد و ولايي دانست و گفت: ابلاغ اين سياست‌ها فرصت بسيار مغتنمي براي جامعه علمي کشور است که از اين طريق در مسير پيشرفت نهايي قرار گيرند.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 37470

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37470/روز-دانشجو-مقاومت-استکبارستيزي-دانشجويان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir