کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با ايام اعتکاف:

اعتکاف بيش از 900 نفر در شهرستان بن/ رشد 6۰ درصدي تعداد معتکفين

22 فروردين 1396 ساعت 16:33

حجت الاسلام سيد حسن مير افضلي:امسال در شهرستان بن تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال گذشته بيش از 60 درصد افزايش يافته داشته است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام سيد حسن مير افضلي امام جمعه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر، با تبريک اعياد و ايام ماه مبارک رجب افزود: به پيشگاه خداوند شاکريم که يک بار ديگر توانستيم ماه رجب را درک  کنيم و پيرامون ايام البيض گفتگو نماييم.

وي گفت: اعتکاف يک سنت حسنه است که پيامبر اسلام آن را تأييد فرموده است و خود نيز معتکف مي‌شدند البته مسئله اعتکاف از روز اول خلقت براي کائنات گذاشته شده بود ولي شکل آن متفاوت بوده است.

ميرافضلي افزود : هرساله شاهد برنامه‌ريزي و هماهنگي مناسبي براي برگزاري مراسم اعتکاف در نقاط مختلف کشور هستيم. در شهرستان بن  نيز با توجه به اشتياق بالاي مردم براي حضور در برنامه‌هاي معنوي، شاهد برگزاري اعتکاف در نقاط مختلف اين شهرستان هستيم.

وي از برگزاري اعتکاف در ۸ مسجد شهرستان خبر داد و اضافه کرد:امسال شاهد چشمگير بانوان، جوانان و نوجوانان در مراسم معنوي اعتکاف شهرستان هستيم.

وي افزود:بيشترين معتکفين شهرستان در شهر بن مي باشند با تعداد 430 نفر ؛که تعداد خواهران شرکت کننده را 370 نفر و تعداد برادران را 60 نفر  و شلوغ ترين مسجد برگزار کننده اعتکاف را مسجد جامع شهر بن برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمين ميرافضلي برگزاري گفتمانهاي ديني و پرسش و پاسخ ، طرح ختم قرآن کريم ، تصحيح قرائت نماز معتکفين، اجراي طرح قرآن در زلال اعتکاف و اقدام جدي تفسير قرآن ، پوشش خبري مراسمات اعتکاف ، هماهنگي با دستگاههاي مرتبط با برنامه اعتکاف را از ديگر برنامه هاي ستاد اعتکاف برشمرد .

امام جمعه شهر بن  با اشاره به افزايش 60 درصدي تعداد معتکفين شهرستان نسبت به اعتکاف سال قبل، گفت: حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف يکي از ويژگي‌هاي مهم اعتکاف در اين شهرستان است.

وي با بيان اينکه به تمامي مساجد و اماکن برگزاري مراسم اعتکاف مبلغ و مبلغه اعزام شده است گفت: آموزش احکام اعتکاف و پاسخ به شبهات ديني، دعا و مناجات و قرائت قرآن، برپايي نماز جماعت و حلقه‌هاي معرفت، برگزاري جلسه‌هاي پرسش و پاسخ و سخنراني کارشناسان مذهبي، فرهنگي و مشاوره خانواده و انجام مناظره چهره به چهره در خصوص مباحث عمده فرهنگي اعم از بررسي آسيب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي و ماهواره از جمله برنامه‌هاي ويژه اين ايام مي باشد.

انتهاي پيام1022ج /520ز


کد مطلب: 34040

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34040/اعتکاف-بيش-900-نفر-شهرستان-بن-رشد-6۰-درصدي-تعداد-معتکفين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir