کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

ترویج احکام دینی مهم ترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن

5 مهر 1395 ساعت 13:52

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری مهم ترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن را ترویج احکام دینی در میان مردم دانست.


حجت‌الاسلام حسن بت شکن معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با اشاره به اینکه جنگ نرم مبحث بسیار گسترده ای است ولی در مجموع مانند شمشیر دو لبه و دو وجهی است، گفت: به قول خیلی از بزرگان، انقلاب اسلامی به وسیله ی جنگ نرم پیروز شد یعنی اینکه مقابله ی حضرت امام با طاغوتیان جنگ تن به تن و جنگ سخت نبود، بلکه جنگ تفکر و اندیشه و جنگ نرم بود، از طریق پیاده کردن احکام قرآن و دین، از طریق مقابله با ظلم و ظالم.

بت شکن افزود: در حال حاضر هم دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که تفکر اسلام یک تفکر بسیار قوی است و از طریق جنگ سخت، تحریم ها و فشار های اقتصادی نمی شود اعتقادات مردم را از بین برد و با ارزش های دین اسلام مبارزه کرد و به همین دلیل به این نتیجه رسیدند که تنها راه مقابله با تفکر اسلام و انقلاب اسلامی که امروزه هم در حال رواج بین کشور های اسلامی است و منطقه را فرا گرفته، جنگ نرم و مقابله ی نرم است که بتوانند از درون و به دو شیوه یکی اشاعه ی فحشادر میان آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و از طرق مختلف از جمله فضای مجازی، اینترنت، ماهواره، شبکه های موبایلی، و دیگری ضربه زدن به اعتقادات ما و تهی کردن اعتقادات از درون مبارزه کرد.

وی ادامه داد: از کار هایی که غرب به منظور تهی کردن اعتقادات ما انجام داده است، مسئله ی بی اهمیت جلوه دادن قرآن است، به این صورت که ما کتاب قرآن را در ازدواج ها مان جزو مهریه قرار می دهیم اما متأسفانه در زندگی هامان نه آیات آن را می خوانیم و نه عمل به دستورات آن می‌کنیم، اگر کسی در مراسم عروسی یک آیه قرآن بخواند، مورد نکوهش قرار می گیرد، در صورتی که در قرآن ما حتی یک آیه در مورد اموات نداریم و همه ی آیات آن در مورد زندگی و شیوه ی درست زندگی کردن است و دسترسی مردم به قرآن و سهل الوصول بودن آن جای تردید ندارد.

بت شکن گفت: شاید کمتر مکانی را بتوان یافت که در آن قرآن کریم موجود نباشد، اما با این وجود اندک افرادی در برنامه زندگی خود زمانی را به تلاوت و انس با قرآن اختصاص می دهند و به رغم تأکید فراوان قرآن و توصیه پیشوایان دین درباره تلاوت، بسیاری از مردم از نعمت و تلاوت و آثار ارزشمند آن بی بهره اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، بیان کرد: جنگ نرم در برابر جنگ سخت، در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه هدف یا گروه هدف را نشانه می‌گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش رقیب را به انفعال یا شکست وامی‌دارد، جنگ روانی، جنگ رایانه‌ای، اینترنتی، براندازی نرم، راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌سازی از اشکال جنگ نرم هستند و جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی حاکم تزلزل و بی‌ثباتی تزریق کند.

وی ادامه داد: بی شک دشمن شناسی از محوری ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها و دفاع از یک ملت بشمار می آید، چه بسا امت هایی که در طول تاریخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهی و بصیرت لازم سیاسی و اجتماعی در شناخت توطئه های بیگانگان و اتخاذ مواضع به موقع و صحیح توسط نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتی هلاکت بار دچار شدند.

بت شکن گفت: امیر مؤمنان علی(ع) در کلام خود دراین باره می فرمایند: کسی که در برابر دشمنش به خواب رود از او غافل بماند حیله های غافلگیرانه دشمن او را از خواب بیدار می‌کند و در همین باره بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: «نباید غافل باشیم، ما باید بیدار باشیم و توطئه های آنها را قبل از اینکه با هم جمع بشوند، خنثی کنیم».

وی بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اولین روز سال ۸۶ در مشهد مقدس در این باره می فرمایند: «یک ملت باید دشمن را بشناسد، نقشه دشمن را بداند و خود را در مقابل آن تجهیز کند. » وسپس به تبیین اقسام دشمنان وتشریح ابعاد مختلف دشمنی ها علیه ملت ایران می پردازند.

بت شکن به بیان نظریه فوکویاما پرداخت و گفت: فوکویاما بال سرخ شیعه را شهادت طلبی می داند که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است و شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین« سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی به آن نمی رسد.».

وی گفت: بر اساس نظریه فوکویاما آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است، که این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد در بین کلیه مذاهب اسلامی شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد، این نگاه برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مهم ترین راه برون رفت از جنگ نرم دشمن را ترویج احکام دینی در میان مردم دانست و افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند: «خدا بیامرزد بنده اى را که امر ما را زنده کند. گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: دانش هاى ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌هاى سخنان ما را مى‌دانستند، از ما پیروى مى کردند.»و این چنین است که اگر ما بتوانیم احکام و آموزه های دین و قران را در بین مردم به درستی بیان و عمل بکنیم خود به خود با مشکلات مبارزه می‌شود و بهترین پشتیبان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی همین است.

وی تصریح کرد: ما مبلغین اگر کاری کنیم که مردم عامل به دستورات دین و احکام قرآن بشوند، خود به خود نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت خواهد شد و از گزند دشمنان و دسیسه های انها در امان می ماند.

حجت‌الاسلام بت شکن در پایان با تقدیر و تشکر از تمام دست اندر کاران مسائل فرهنگی کشور گفت: صحبت ما این است که ما واقعا دغدغه داریم، چه بنده و چه دیگر دوستانی که در زمینه های فرهنگی فعالیت می‌کنند، دغدغه هایی با توجه به مسائلی که در جامعه مشاهده می‌کنیم داریم، اما آن طوری که باید از پس این دغدغه ها بر بیاییم، نتوانسته ایم و هنوز یک سری محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولین و دست اندر کاران فرهنگی کشور هم تلاش کنند که تمام خواسته های فعالان فرهنگی کشور تأمین شود تا بتوانیم در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم که اگر فرهنگ کشور سر و سامان بگیرد تمامی مسائل دیگر هم خود به خود درست می‌شود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 30800

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30800/ترویج-احکام-دینی-مهم-ترین-راه-برون-رفت-جنگ-نرم-دشمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir