کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

برگزاری نماز عید فطر در 25 بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

3 تير 1396 ساعت 13:35

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در جای جای این استان، گفت: نماز عید فطر امسال در 25 بقعه متبرکه این استان با حضور پرشور مردم اقامه می شود.


حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ عید فطر را عید بندگی دانست و افزود: برگزاری مراسم عید فطر به ویژه اجتماع عظیم مردم در این روز برای برگزاری نماز، نقش و کارکردهای مهمی دارد.

وی با بیان اینکه اجتماع مردم و نمازگزاران در روز عید فطر حتی از اجتماع نماز جمعه نیز باارزش تر است، خاطرنشان کرد: اهمیت اجتماع عید فطر به آن دلیل بیشتر است که در این روز مؤمنان پس از یک ماه روزه داری برای دریافت پاداش از باری تعالی تجمع می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عید فطر را در میان اعیاد الهی بسیار مهم دانست و افزود: فطر یعنی افطار کردن؛ وقتی انسان زکات فطره می دهد در اصل به هم نوع خودش که احتیاج دارد، کمک می کند، خداوند برنامه های خاصی را در این روز قرار داده است.

وی با بیان اینکه روز عید فطر رحمت خداوند بر بندگان به صورت ویژه نازل می شود، گفت: بندگانی که تابع دستورات الهی هستند و توانسته اند به خوبی از عهده تکلیفی که خداوند در ماه مبارک رمضان بر آنان واجب کرده است، برآیند این روز برایشان عید است؛ خداوند پاداش هایی در روز رستاخیز برای مؤمنان روزه دار در نظر گرفته است که آن ها منتظرش هستند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مؤمنان در روز عید بخشی از آثار تکلیف خود را مشاهده می کنند و مسرور می شوند، گفت: آن زمانی برای انسان عید است که گناه نکند و به تکلیفش عمل کند؛ عید فطر نیز جشن عمل به تکلیف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در جای جای این استان، تصریح کرد: نماز عید فطر امسال در ۲۵ بقعه متبرکه این استان با حضور پرشور مردم اقامه شد.

عزیزی با اشاره به اینکه در شهرکرد نماز عید فطر به صورت منسجم در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می شود، افزود: امامزادگان حمزه ‌بن ‌علی بروجن، سید محمد بارده و بهاءالدین شیخ شبان از جمله بقاع متبرکه ‌ای هستند که نماز عید سعید فطر در آنها با حضور چشمگیر مردم برگزار شد.

وی در پایان به حضور ۶۰ مبلغ دینی در استان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان کار ۳۰ مبلغ دینی در بقاع متبرکه استان به پایان می ‌رسد اما ۳۰ مبلغ دیگر با حضور در ۲۵ بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی را تا شهریورماه اجرا می ‌کنند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 35120

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35120/برگزاری-نماز-عید-فطر-25-بقعه-متبرکه-استان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir