کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اقتصادی:

حل مشکلات توليد داخل مستلزم رسيدگي به مشکلات صنعتگران کشور است

29 ارديبهشت 1394 ساعت 15:10

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي: متوليان بخش صنعت کشور به جاي اينکه در اداره بخشنامه بدهند مشکلات صنعتگران را بشنود و آنها را الويت بندي کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر امير هرتمني عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص اينکه رفع مشکلات اقتصادي در گرو توجه به توليد داخل است، اظهار کرد: مشکلات صنعت کشور در واقع يگانه نيست که تدبير داشته باشد.

وي در خصوص مشکلات توليدکنندگان داخلي افزود: نرخ سود بالا و نبود مواد اوليه و در صورت وجود،هزينه بالاي مواد اوليه که با نرخ مناسب در اختيار توليد کننده قرار نمي گيرد از جمله مشکلات توليدکنندگان است.

هرتمني با اشاره به افزايش واردات کشور و اينکه بيش از ۸۰ درصد کالاي موجود در بازار خارجي هستند بيان کرد: متوليان واردات کشور از جمله سازمان يا وزارت صنعت و معدن در مورد کالا کيفيت را در نظر نمي گيرند و بدونه گزينش به دنبال کالايي با قيمت پايين هستند در صورتي که کالاهاي داخل کيفيت بالايي دارند ولي به دليل هزينه بالاي مواد اوليه قيمت بيشتري دارند و ما نمي توانيم به مصرف کننده اين را بفهمانيم که کيفيت کالاي داخل بهتر از کالاي خارجي است.

کارشناس مسائل اقتصادي در خصوص اينکه لازم است امروزه به کارخانه هاي داخلي پرداخته شود وچرايي بي توجهي به آنها گفت:نياز به بررسي قانوني از وزارت خانه داريم که شايد به اين ترتيب مشکلات تقاضا در داخل تا حدودي حل شود.

وي با بيان اين که بعضي از صنعتگران دچار رکود هستند و تقاضا ندارند و بعضي ديگر اصلا توليد ندارند گفت: اين مشکل بزرگي است که نياز به مطالعات عميق دارد تا راه حل قابل اتکاء ارائه شود.

دکتر هرتمني افزود: متوليان بخش صنعت کشور به جاي اينکه در اداره بخشنامه بدهند مشکلات صنعتگران را بشنود و آنها را الويت بندي کنند.

وي در پايان تاکيد کرد: براي حل مشکلات صنعتگران به جاي اينکه از دور دستي بر آتش داشته باشند جلساتي را با صنعتگران ترتيب دهند و از نزديک مطالبات آنها را بشنوند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م


کد مطلب: 22502

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/22502/حل-مشکلات-توليد-داخل-مستلزم-رسيدگي-صنعتگران-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir