کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:

روحانيون صف اول مبارزه با استعمار بودند

10 شهريور 1396 ساعت 18:58

خطيب نماز جمعه کوهرنگ گفت: به حماسه رئيسعلي دلواري قهرمان شجاع و مبارزه گر با استعمار اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هرگاه جايي مبارزه با استعمار و استکبار بود روحانيون پيشقراولان مبارزه بودند.


به گزارش جانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي، امام جمعه شهرستان کوهرنگ در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر چلگرد با تبريک عيد قربان و با بيان اينکه عيد قربان، عيد بندگي است، افزود: هيچ محبتي در دل ما نبايد بر محبت پروردگار دل ببندد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به ديدار طلاب و روحانيون با مقام معظم رهبري بيان داشت: رهبري در اين ديدار تاکيد کردند که ما در دولت اسلامي به آنچه ميخواستيم نرسيديم چه برسد به جامعه جامعه اسلامي، اين پيام مقام معظم رهبري پاسخ روشن به انتقاداتي که از جمهوري اسلامي مي شود بود، با جامعه اسلامي فاصله زيادي داريم.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ به جامعه اسلامي رسيدن و انقلابي بودن را منوط به شکل گيري و مسئوليت پذيري دولت، روحانيت و طلبه ها و همچنين مردم دانست.

وي گفت: آزادي فکري  و آزادي بيان در نگاه مقام معظم رهبري در ديدار با روحانيون و طلبه ها است که بايد براي مسئولين درس باشد.

امام جمعه کوهرنگ با تقدير از خدمات دولت آقاي روحاني و با اشاره به گفتگوي تلويزيوني وي با مردم ابراز اميدواري کرد که آقاي رئيس جمهور طبق قولي که دادند در 100 روز گزارشي از اقدامات خود ارائه دهند.

حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي از رئيس جمهور خواست نسبت به رفع معضل بيکاري اهتمام ويژه ورزند و يادآور شد: مشکل اصلي مردم بيکاري است که در صورت حل اين معضل، مشکل ازدواج حل مي شود، جوانان معتقد به تشکيل زندگي بيشتري مي شوند، دلگرمي و انگيزه لازم براي پذيرش مسئوليت هاي بالاتر و بهتر را مي پذيرند.

وي به حماسه رئيسعلي دلواري قهرمان شجاع و مبارزه گر با استعمار اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هرگاه جايي مبارزه با استعمار و استکبار بود روحانيون پيشقراولان مبارزه بودند.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ در ادامه با بيان اينکه استعماري که امريکا و انگليس به دنيا تحميل کردند استعمار فکري بود، گفت: مردم در طول تاريخ هميشه در مقابل استعمارگران ايستادگي کردند، هر کس به بهانه اي آمد تا کشوري را زير استعمار ببرد علما و روحانيون دوشادوش مردم مبارزه کردند.

سيد شهاب الدين طباطبايي گفت: رئيسعلي دلواري در آن روزگاري که مردم براي خدا کار مي کردند و دنبال قهرمان شدن نبودند مي زيست.

انتهاي پيام/610ک


کد مطلب: 36039

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36039/روحانيون-صف-اول-مبارزه-استعمار-بودند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir