کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوهرنگ، سرزمين غصه هاي رنگارنگ!

طرح هاي ناتمام ورزشي، حکايت بي تدبيري مديران/ سرانه فضاي ورزشي کوهرنگ چند ميليمتر است؟!

29 آذر 1396 ساعت 10:03

وقتي مي گوييم ورزش در شهرستان کوهرنگ تعطيل است بيراهه نميگوييم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، از سالها پيش کوهرنگ خبر در راستاي رسالت خود در چندين خبر و گزارش نسبت به کمبود ( بخوانيد نبود) سالن هاي ورزشي تهيه کرد اگرچه در همان زمان درج خبر با شکايت ورزش و جوانان روبرو شد اما چون هدف انعکاس واقعيات بود تبرئه شد و اين حمايت هاي قضايي بر اخبار صحه گذاشت و عزم ما جزم کرد تا مشکلات ورزشي را پيگيري کنيم.

يکي از مهم‌ترين محورهاي ورزش وجود سالن‌هاي مجهز و مناسب جهت انجام فعاليت‌هاي ورزشي در هر ساعت از شبانه‌روز است.

وجود سالن‌هاي ورزشي در حد استاندار يکي از دغدغه‌هاي هميشگي ورزشکاران در سراسر دنيا است لذا متوليان ورزش تکيه خود را بر سالن‌هاي مجهز، منظم زده و شرايط مناسب ورزشي را در آن‌ها فراهم مي‌کنند.
 
متأسفانه اين شرايط در کوهرنگ دقيقا برعکس ديگر جاهاي دنيا است يعني ‌اهميتي به سالن‌ها داده نمي‌شود و اين موجبات اعتراض ورزشکاران را در پي داشته است.

شرايط سالن‌هاي ورزشي مي طلبد متوليان امر نگاه ويژه و فوري نسبت به آن داشته تا هر چه سريع‌تر کمبودها مرتفع و خدايي ناکرده مشکلي براي جوانان پيش نياييد.
 
ورزشکاراني هست که سالهاست که در ورزش فعاليت کرده اند و عناوين مختلف ورزشي را براي مردم شهر کسب کرده‌اند اما مکان مناسب جهت تمرين وجود ندارد.
 
مشکل اساسي ورزش کوهرنگ نبود سالن در جهت انجام تمرينات و برگزاري مسابقات، همچنين تأمين اعتبارات ورزشي نيز از واجبات است.
 
متأسفانه در اين چند سال اخير حمايت مناسبي از متوليان ورزش کوهرنگ مشاهده نکرديم، بيش از اين انتظار حمايت از سوي مسئولان هستيم.

واقعيات را نبايد کتمان کرد بقول معروف آنچه عيان است چه حاجت به بيان است شهرستان از داشتن يک متر چمن جهت فوتبال محروم است.

يک زمين ورزشي خاکي بود که اهميتي به آن داده نشد و طي يک قرارداد 10 ساله به بخش خصوصي جهت برپايي کمپ گردشگري واگذار شد.

واقعيت اين است که اگر بگوييم جوانان زيادي امروز بجاي حضور بر سکوي هاي قهرماني ( سهراب مرادي قهرمان وزنه برداري جهان بختياري ساکن لنجان) بر سر قليانهايي با طعم دوسيب و پرتقال و ساير مواد مخدر روي آورده اند، گزاف نگفته ايم.

شهرستان کوهرنگ با جمعيتي بالغ بر 75 هزار نفر، بدون داشتن يک سالن ورزشي استاندارد بسر مي برد، در بخش مرکزي يک سالن بسيار کوچک جهت برگزاري مراسمات مدهبي، همايش ها وجود دارد که متعلق به آموزش و پرورش است اگرچه هم اکنون بعنوان بخش خصوصي در اختيار جوانان است اما با ابعاد بسيار کوچک جوابگو نيست و عدم وجود يک سالن ورزشي استاندارد عليرغم وجود استعدادهاي زياد نااميدي جوانان و نوجوانان را در بر داشته است.

در بخش بازفت از ساليان پيش سالن ورزشي ساخته شده که آنهم يک روز در ميان يا مشکل برق و يا تاسيسات دارد و بازهم جوانان بازفت که سرشار از استعدادهاي ناب هستند در عطش يک سالن ورزشي مي شوزند.

دهستان موگويي با جوانان مستعد هم خيري از امکانات ورزشي نديده است.

طي سالهاي گذشته احداث سه سالن ورزشي استاندارد در بخش مرکزي در دستور کار قرار گرفته است، يکي سالن 1200 نفري که با گذشت که 14 سال از کلنگ زني آن گذشته است و فقط در مرحله اسکلت فلزي و سقف نصف و نيمه قرار دارد، سالن تيراندازي که از سه سال پيش افتتاح شده، قفلي بزرگ بر درب آن خودنمايي مي کند و بالاخره استخر کوهرنگ که فقط همان کلنگ زني آن انجام شده است.

 با توجه به اينکه سه سال از افتتاح سالن تيراندازي چلگرد گذشته است سالن آماده است ولي بدون هيچ گونه تجهيزات و امکانات رها شده است.

فرماندار کوهرنگ مي گويد آنچه را که ما وظيفه داشته ايم انجام شده است و سالن آماده است.

اکنون اين سالن منتظر وسايل، تجهيزات و امکانات است که برعهده ورزش و جوانان استان است.

حال ورزش و جوانان استان جواب جوانان کوهرنگ را چه مي دهد ؟

شهرستاني که از کمترين امکانات و سالن هاي ورزشي بهره مي برد و جوانان مستعدي که بايد جهت ورزش در طول سال به کجا پناه ببرند؟

اگر زمانهاي گذشته در هر روستاي کوهرنگ يک قليان وجود داشت امروز هر نفر يه قليان در دست دارد.

مديرکل ورزش و جوانان استان را هم فقط در مواقع کسب مقام ورزشکاران مي توان با کت و شلوار شيک ديد.

به راستي اگر امروز جوان کوهرنگي را بيکار و بيمار، بواسطه استعمال قليان ببينيم نبايد آنان را مورد سرزنش قرار دهيم چرا که واقعا ورزش در شهرستان کوهرنگ تعطيل تعطيل تعطيل است.

ضمن اينکه بايد اين را اضافه کنيم که آقاي يوسفي سرپرست فعلي اداره ورزش و جوانان کوهرنگ از زمان تصدي اين پست با دست خالي چندين دوره مسابقات ورزشي برگزار کرده اما خريد تجهيزات براي سالن تيراندازي در حوزه اختيارات وي نيست و انتظار هست مسئولان کمک کنند.

جهت روشن شدن اين موضوع سري به مدير مسکن و شهرسازي کوهرنگ زديم و نظر وي را جويا شديم که بيان داشت: با اعتبار 600 ميليوني سه سال قبل کار ساخت آن تمام شده است.

بهرام غيبي افزود: اين سالن تحويل ورزش و جوانان استان داده شده است.

منتطر جوابيه مسئولان ورزش استان بوديم که متاسفانه جوابي روشني ندادند و بر اين ادعاهاي ما صحه گذاشتند.

گزارش از همت بدري فرد

انتهاي پيام1022ج /610ک


کد مطلب: 37669

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37669/طرح-هاي-ناتمام-ورزشي-حکايت-بي-تدبيري-مديران-سرانه-فضاي-کوهرنگ-چند-ميليمتر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir