کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار سنایی راد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز

وجهه مردمی اربعین است که آن را فراگیر کرده/اجتماع بزرگ اربعین قدرت شیعه را به رخ دنیا می‌کشد

16 آبان 1396 ساعت 9:12

معاون سیاسی سپاه پاسدارن گفت: قبل از اینکه یک اراده دولتی پشت این مراسم باشد وِجهه مردمی و فراگیری است که در آن دیده می‌شود، استقبال مردم از زائرین و اراده‌ای که در عموم مردم جهت شرکت در این مراسم وجود دارد شکوهی به آن بخشیده است که به نوعی قدرت شیعه را در آرام‌ترین وضعیت به رخ دنیا می‌کشد.


سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین بدون اغراق بزرگ‌ترین اجتماع انسانی در قرن حاضر است و معمولا از سوی رسانه‌های بیگانه به دلیل اینکه آنان نمی خواهند شیعه را تبلیغ کنند سانسور می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن افزود: پیاده‌روی اربعین سنت حسنه‌ای است که از قبل وجود داشت، اما بعد از سقوط صدام و بخصوص خروج آمریکایی‌ها از عراق وارد مرحله جدیدی شده است.

وی حضور داعش را دلیلی بر ایجاد رعب و وحشت و ایجاد ترس در شیعیان عنوان و خاطرنشان کرد: این حضور نتوانست شیعه را از راه خود باز دارد و باعث تثبیت توسعه این مراسم سیاسی-مذهبی شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه در شکوه و عظمت این مراسم عوامل زیادی ایفای نقش می‌کنند گفت: یکی از این عوامل، این است که قبل از اینکه یک اراده دولتی پشت این مراسم باشد وِجهه مردمی و فراگیری است که در آن دیده می‌شود، استقبال مردم از زائرین و اراده‌ای که در عموم مردم جهت شرکت در این مراسم وجود دارد شکوهی به آن بخشیده است که به نوعی قدرت شیعه را در آرام‌ترین وضعیت به رخ می‌کشد در صورتی که جریان تکفیری وقتی می‌خواهد قدرتش را نشان دهد به خشن‌ترین وجه و غیرانسانی‌ترین شکل این کار را صورت می‌دهد.

انتهای پیام/1027ج


کد مطلب: 36985

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36985/وجهه-مردمی-اربعین-فراگیر-کرده-اجتماع-بزرگ-قدرت-شیعه-رخ-دنیا-می-کشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir