کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد:

ایجاد ارزش افزوده در مناطق کم‌برخور زمان‌بر است/ برای احداث پارک محله‌ای در مهدیه و اشکفتک به دنبال زمین مناسب هستیم

14 دی 1396 ساعت 9:11

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: اگر بخواهیم در زمینه رشد و توسعه شهری به توازن برسیم باید تمام شهر را به صورت متوازن تغییر دهیم و در تمام نقاط شهر چون غرب، شرق، جنوب و شمال مراکز درآمدزایی و رونق اقتصادی به‌صورت یکسان دیده شود اما این موضوع زمان‌بر است.


فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم در زمینه رشد و توسعه شهری به توازن برسیم باید تمام شهر را به صورت متوازن تغییر دهیم و در تمام نقاط شهر چون غرب، شرق، جنوب و شمال مراکز درآمدزایی و رونق اقتصادی به‌صورت یکسان دیده شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی زمینه ماندگاری افراد در فضای شهری را فراهم می‌کند افزود: اما متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در مناطق غرب و حنوب شهر باعث شده تا به رشد متوازن دست نیابیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید همه مراکز اقتصادی که در مرکز شهر ترافیک را بالا می‌برد بکشانیم به سمت مناطق کم برخوردار شهر و به این ترتیب ارزش افزوده دراین قسمت‌ها ایجاد شود بیان داشت: برای ساخت سالن‌های ورزشی و کتابخانه در مناطق کم برخوردار نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها داریم .

این عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد امتداد خیابان خواجه نصیر و اتصال آن به خیابان مفتح را یکی از راه‌ها برای ایجاد ارزش افزوده در منطقه جنوب شهرکرد عنوان و بیان داشت: عقب‌نشینی‌های خیابان‌های ابوعلی سینا به سمت کمربندی جنوب نیز در برنامه قرار گرفته اما توافق با یک سری از مالکین را می‌طلبد.

وی یادآور شد: برای امتداد خیابان انقلاب و حافظ جنوبی یک سری از تغییرکاربری‌ها لازم است که نیاز به زمان دارد همچنین برای پیش‌برد اهداف برخی از مشوق‌ها در نظر گرفته شده تا روند کار تسهیل شود و مردم راغب به همکاری باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به تکمیل کمربندی جنوب شهر تاکید کرد: این کمربندی تا مقابل پمپ بنزین و میدان چهارمحال پیش آمده بیان و باید تاجاده شهرکیان امتداد داده شود و بعد از آن در طرح تفصیلی و طرح جامع شهری اتصال به میدان قمربنی‌هاشم (ع) صورت گیرد.

رئیسی بررسی همه این امور را وظیفه کمیسیون عمران و حقوقی شورای شهر عنوان و اضافه کرد: نشست‌هایی در این کمیسیون‌ها برگزار شده است اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تغییر کاربری‌ها و توافق با ساکنان زمان‌بر است و همکاری مردم و سایر سازمان‌ها را می‌طلبد.

برای ایجاد پارک محله‌ای در مهدیه و اشکفتک به دنبال زمین مناسب هستیم

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ایجاد فضای سبز در منطقه غرب (مهدیه و اشکفتک) زمین مناسبی وجود ندارد چون زمین‌هایی که در این منطقه وجود دارد وسعت مورد نیاز برای ایجاد یک پارک محله‌ای را ندارند و پاسخگوی فضا لازم برای ساخت سرویس بهداشتی، مکان استراحت و مکان بازی برای کودکان نیستند.

رئیسی به پیشنهاد زمین ۸۰۰ متری در مهدیه برای ایجاد پارک اشاره و یادآور شد: ۸۰۰ متر برای ایجاد فضای تفریحی کوچک است و همین شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این عضو شورای شهر شهرکرد تاکید کرد: شهرداری کارهای خوبی در این منطقه انجام داده اما در غرب به دلیل درآمد‌های پایین مردم، عوارض پرداختی پایین بوده و میزان درآمد این محله با میزان مخارج آن هماهنگی ندارد و این مشکل باید با ایجاد ارزش افزوده در منطقه جبران و حل شود.

وی گفت: این درحالی است که ما معتقدیم امروز باید منطقه غرب در شهرداری بیشتر دیده و زیرساخات‌های لازم در این منطقه باید ساخته شود اما درحال حاضر تکمیل چهاربانده بلوار رهبر مهم‌ترین مسئله‌ایست که باید به آن رسیدگی کرد .

رئیسی اصلاح و ترمیم میدان رسالت را یکی دیگر از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری برای سال آینده عنوان و بیان داشت: میدان مقابل دانشگاه که بزرگ‌ترین میدان در سطح شهر است یکی دیگر از برنامه‌ها می‌باشد.

این عضو شورای شهر شهرکرد ادامه داد: در منطقه غرب ۴۸ کیلومتر ترانشه ناشی از اتصال فاضلاب برجای مانده که باید آسفالت شود و پیش بینی می‌شود هزینه یک تا دو میلیاردی در پی داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: باید برای ساخت زیرساخت‌های لازم در غرب و جنوب شهر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد و این مورد در کمیسیون عمران و حقوقی شورا در حال بررسی این موارد هستیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه این کارها نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 37885

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37885/ایجاد-ارزش-افزوده-مناطق-کم-برخور-زمان-بر-احداث-پارک-محله-ای-مهدیه-اشکفتک-دنبال-زمین-مناسب-هستیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir