کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس تبليغات اسلامي شهر فارسان گفت:

ظلم و تبعيض در ميان طبقات مختلف مردم سرانجام باعث شورش و قيام مردم مي شود

22 بهمن 1394 ساعت 20:52

رئيس تبليغات اسلامي شهر فارسان گفت: در روايات ما تاکيد شده است حکومت با کفر باقي مي ماند اما با اعمال و رفتار ظالمانه نمي تواند به بقاي خود ادامه دهد، چون ظلم و تبعيض در ميان طبقات مختلف مردم سرانجام باعث شورش و قيام مردم مي شود و آن حکومت را ساقط مي کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جشن پيروزي انقلاب اسلامي در شهر چليچه با حضور حجت الاسلام سيد محمد ميربد، رئيس تبليغات اسلامي فارسان، برگزار شد.

ميربد در اين مراسم، گفت: خداوند متعال در قرآن مجيد خطاب به حضرت داوود(عليه السلام) مي فرمايد: «اي داوود ما تو را در زمين خليفه و جانشين خود قرار داديم تا با مردم بر اساس عدالت رفتار کني».

وي ادامه داد: ما انسان ها در زمين به عنوان خليفه و جانشين خدا انتخاب شده ايم و در ميان جوامع بشري در طول تاريخ انسان هايي برگزيده که به عنوان پيامبران آنها را مي شناسيم، بودند که علاوه بر رسالت از سوي خدا داراي حکومت و قدرت دنيوي هم بودند که از جمله اين پيامبران حضرت داوود(عليه السلام) و حضرت سليمان(عليه السلام) مي باشند.

ميربد افزود: هرگاه رفتار، برخورد و کلام فرد بر مبناي حق باشد و به کسي ظلم نکند، آن گاه همه مردم به او احترام خواهند گذاشت و همين مسئله در مورد حاکميت و حاکمان هم صدق مي کند که اگر حاکمان يک جامعه بر اساس حق حکومت کنند و بر اساس عدالت با مردم برخورد داشته باشند، مردم هم از جان و دل آن حکومت و حاکم را پذيرفته و از او پيروي مي کنند.

رئيس تبليغات اسلامي فارسان تاکيد کرد: مردم و جوامع در طول تاريخ همواره به دنبال حق و حقيقت رفته اند و اگر کسي بر اساس حق و عدالت رفتار کند و بر اين اساس سخن بگوييد مردم او را به عنوان رهبر مي پذيرند، همان گونه که امام خميني(ره) عمل کرد و وقتي حق بر زبان امام جاري شد مردم به دنبال ايشان به راه افتادند.

ميربد تصريح کرد: همان طور که در روايات ما تاکيد شده است حکومت با کفر باقي مي ماند اما با اعمال و رفتار ظالمانه نمي تواند به بقاي خود ادامه دهد، چون ظلم و تبعيض در ميان طبقات مختلف مردم سرانجام باعث شورش و قيام مردم مي شود و آن حکومت را ساقط مي کند.

ميربد گفت: راه ديگربراي جذب قلوب مردم، تواضع و خاکساري حاکمان در مقابل همه مردم است و هرگز در طول تاريخ حکومتي با تکبر و خودخواهي به جايي نرسيده است و اگر حکومتي از بالا به مردم خود نگاه کند به سوي سقوط گام برمي دارد.

وي در پايان سخنان خود گفت: امام خميني(ره) از آغاز نهضت اسلامي در سال 42 با خوي استکباري و تکبر حکومت پهلوي به مبارزه پرداخت و همگان در زمان حکومت امام(ره) مشاهده کردند که ايشان تا چه حد در مقابل ملت ايران از خود تواضع و فروتني نشان مي داد و مردم را ولي نعمت خود مي دانست و هميشه به مسئولان و مديران اين مطلب را گوشزد مي کردند که اگر مردم نبودند شما يا در زندان بوديد يا در قبرستان.

اين جشن درحسينه شهدا شهر چليچه برگزار شد. 

انتهای پیام1022ج /590پ         


کد مطلب: 27363

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27363/ظلم-تبعيض-ميان-طبقات-مختلف-مردم-سرانجام-باعث-شورش-قيام-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir