کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسئولان با مردم صادقانه سخن بگویند/FATF به دنبال قانون‌های اسرائیل و آمریکاپسند است

14 مهر 1397 ساعت 19:57

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مجلس ما باید مطابق استانداردهای خودمان قانون مبارزه با تروریسم وضع کنند چون FATF به دنبال قانون‌های اسرائیل و آمریکاپسند است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در جمع جوانان حوزوی، دانشگاهیان، کسبه و مردم چهارمحال و بختیاری که در اعتراض به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی مقابل دفتر امام جمعه شهرکرد تجمع کردند اظهار کرد: همه شما برای دغدغه‌ای اینجا جمع شدید که دغدغه همه کشور است منتهی با نگاه‌های متفاوت به آن نگریسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما این است که مسئولان با مردم شفاف نیستند افزود: اگر مسئولان در همه زمینه‌ها شفاف باشند و حرف‌هایشان را آنگونه که باید با مردم در میان بگذارند بی‌اعتمادی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

نکونام با تاکید بر اینکه اتکاء به مردم و توانمندی‌های داخلی در کشور ضعیف است خاطرنشان کرد: اتکاء به جوانان و نسل جوان در کشور آنگونه که باید نیست و کم‌رنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت‌های انسانی و غیرانسانی ادامه داد: توجه به این ظرفیت‌ها همه مشکلات ما را حل خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: متاسفانه تصمیمات اصلاحی و ارتقایی کشور براساس نگاه‌های جناحی و حزبی شکل گرفته و این یعنی به نگاه‌های بلند رهبری و ولایی در مسائل مهم کشور توجه نمی‌شود.

وی بیان داشت: حمایت از دستگاه‌ها بر همگان واجب است و حضور شما در این محل برای زیرسوال بردن قوه مقننه و قوه مجریه نیست، بلکه برای آن است که دغدغه‌ها را مطرح کنید.

نکونام طرح مطالبه مردم را براساس فضای باز سیاسی کشور و ذات انقلاب عنوان و یادآور شد: باید به مطالبات مردم ارج نهاد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بنده هیچگاه نگاه جناحی و حزبی نداشتم و در بیشتر موارد سعی داشتم نگاهم ولایی باشد.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: حضور بنده در این مکان برای نگاه حزبی نیست و هیچ کس نباید این جمع جناحی قلمداد کند.

وی با اشاره به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصویب این قانون به نوعی استثمار فرهنگی و سلطه فرهنگی در کشور ایجاد می‌شود و پای فرهنگ بیگانه را به کشور باز می‌کند.

نکونام گفت: هدف این لایحه در ظاهر مبارزه با منابع مالی تروریسم است و می‌خواهد منابع مالی تروریسم را متوقف کند، اما مشکلی که اینجا وجود دارد این است که تروریسم را آن چیزی می‌دانند که خودشان تعریف می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: اگر قرار است تروریسم متوقف شود باید اول به سمت آمریکا، عربستان و اسرائیل رفت چراکه این‌ها بودند که داعش را ایجاد کردند.

وی یادآور شد: در FATF ایران و کره شمالی در راس لیست سیاه قرار گرفته و این به معنای آن است که این گروه در دست قدرت جهانی قرار دارد و مطابق امیال آن‌ها تصمیم می‌گیرد و براساس استانداردهای خود تصمیم می‌گیرند.

نکونام اضافه کرد: مجلس ما باید مطابق استانداردهای خودمان قانون مبارزه با تروریسم وضع کنند چون FATF به دنبال قانون‌های اسرائیل و آمریکاپسند است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برخی این موضوع را عنوان می‌کنند که اگر FATF تصویب نشود دنیا با ما قطع رابطه می‌کند، این درحالی است که در برجام هم همین حرف را زدند اما همان روز هم رهبر معظم انقلاب فرمودند از قطعنامه‌ها نترسید اما کسی گوش نداد امروز هم نباید از این مسائل ترسید.

وی با اشاره به اینکه نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه مشخص است و اگر تصمیم‌گیری در این راستا مطابق نظرات ایشان باشد، ایرادی ندارد.

نکونام در انتها گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از مسئولان خواستند به توانمندی‌های داخلی توجه کنند چون راه حل مشکلات کشور مردم و توانمندی آن‌هاست.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 40511

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40511/مسئولان-مردم-صادقانه-سخن-بگویند-fatf-دنبال-قانون-های-اسرائیل-آمریکاپسند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir