کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

همه مسئولان و نمایندگان مردم در چارچوب قانون عمل نمایند

29 شهريور 1394 ساعت 10:51

استاندار چهار محال و بختیاری گفت: مدیران استانی باید آن چیزی که قانون است را انجام دهند و تحت فشار از انجام وظایف خود باز نمانند.


به گزارش جهانبین نیوز قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس، دهه امامت و کرامت، هفته نیروی انتظامی و هفته دفاع مقدس از مسئولان انتظار داریم در این باره برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در ۱۵ مهرماه ادامه داد: در این مورد نیز از مسئولان می‌خواهیم کارهای لازم را صورت دهند و بدانند باید منش شهدا سرلوحه زندگی قرار دهیم تا به هدف مورد نظر برسیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دستگاه‌ها، نمایندگان، نهادها و افراد صاحب‌نظر توصیه کرد که باید سخنان قانون را گوش دهند و زیر بار فشار نروند و ادامه داد: مدیران استانی باید آن چیزی که قانون است را انجام دهند.

این مسئول همه مصوبات استانداری در شواها را قانونی دانست و بیان داشت: همه مصوبات شورای آموزش وپرورش باید اجرایی شوند و نباید مدیران استانی تحت فشار دیگران از انجام وظایف خودباز بمانند.

سلیمانی همه نظرات را قابل احترام دانست و تاکید کرد: ما همه نظرات را گوش می‌دهیم اما هر طرح برای ورود به شورا باید کارشناسی شود و بهترین طرح براساس نظرات کارشناسی و قانونی انتخاب می‌شود.

وی عدم تمایل برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای حضور در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای را نبود کار کارشناسی در این زمینه عنوان و افزود: حل این مشکل نیازمند کار فرهنگی است.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار دانش‌آموزان در سال ۹۰ حدود ۲۵۰ هزار دانش‌آموز بوده است گفت: این تعداد در سال ۹۳ به ۱۷۵ هزار دانش‌آموز رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طبق قانون باید به ازای هر دونفر خروجی یک نفر استخدامی داشته باشند که متاسفانه این کار صورت نگرفته و امروز آموزش و پرورش به نوعی خالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمدها و هزینه‌ها برای کل کارمندان دولت یکسان نیست همچنین در بین کارمندان ارگان‌ها و کارمندان آموزش و پرورش هم اجهاف صورت گرفته و خیلی از کارمندان دریافت کمتری دارند که باید به این مشکل رسیدگی شود.

این مسئول با تاکید بر ظرفیت خیرین برای کمک به آموزش و پرورش اضافه کرد: برگزاری همایش فارغ‌التحصیلان اولین دوره‌ها که دارایی‌های قابل توجه دارند و می‌توانند به مدارس قبلیشان کمک کنند نیز جهت جذب کمک‌های مردمی راه‌حل خوبی است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24537

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24537/همه-مسئولان-نمایندگان-مردم-چارچوب-قانون-عمل-نمایند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir