کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اوج محرومیت در نقاط تفریحی چهارمحال و بختیاری

رستم کجاست که باغ رستم کند آباد؟!/ ضعف زیرساخت‌های گردشگری در بام ایران!

12 تير 1397 ساعت 9:47

شهرستان اردل در دامنه هاي زاگرس به حق یکی از قطب‌های گردشگري بام ايران نام گرفته اما اين شهرستان همچنان محروم از زيرساخت‌هاي گردشگري است و با هجوم مسافران تابستاني به آن، کمبودهايش بيشتر رخ نمايان مي کند.


به گزارش جهانبين نيوز، شهرستان اردل يکي از شهرستان‌هاي استان چهارمحال و بختياري و در ۸۰ کيلومتري مرکز استان (شهرکرد) قرار دارد که آب و هواي خنک و دل‌نواز اين شهرستان باعث شد همه ساله در ايام گرم سال در فصل تابستان گردشگران و مسافران زيادي به اين منطقه سفر کنند.



حضور گردشگران نيازمند ايجاد برخي زيرساخت‌هاست اما ایجاد این زيرساخت‌ها در شهرستان اردل همت مسؤولان اين شهرستان را مي‌طلبد چراکه اردل به‌عنوان يکي از مهم‌ترین قطب‌های گردشگري استان مطرح شده و همچنين يکي از محورهاي توسعه اين استان به شمار مي‌آيد.
 



هر چند که در سال‌هاي اخير به دليل مشکلات فراوان مالي و اعتباري دولت، استان با مشکلاتي براي احداث زيرساخت‌ها مواجه بوده، اما لازم است از زيرساخت‌هاي کنوني به نحو احسن استفاده شود که متاسفانه تاکنون اينگونه نبوده و سرويس‌هاي بهداشتي در مکان گردشگري اين شهرستان از وضعيت نامطلوبي برخودار هستند.


چشمه‌هاي باغ رستم يکي از مکان‌هاي گردشگرپذير شهر اردل است و در روزهای اخیر وضعيت نامطلوب سرويس‌هاي بهداشتي صدای انتقاد مسافران و گردشگران را بلند کرده است.


در بازديد از وضعيت نامطلوب سرويس‌هاي بهداشتي منطقه گردشگري باغ رستم مشاهده شد که متاسفانه وضعيت سرويس‌هاي بهداشتي اين مکان تفريحي نامطلوب است و باعث نارضايتي و گلايه‌مندي مسافران و گردشگران شده است.



علي ابراهيمي يکي از مسافراني که از زرين شهر آمده بود و براي چند ساعت استراحت و صرف ناهار منطقه زيباي باغ رستم را انتخاب کرده بود با اشاره به وضعيت بد و نامناسب سرويس‌هاي بهداشتي اين منطقه گردشگري گفت: وضعيت روشويي بسيار نامناسب و کثيف هست، کاشي‌های شکسته، يک شير آب که بسته نمي‌شود، نوار پلاستيکي که از لوله آب داخل روشويي آويزان است، نبود مايع دستشويي در ظرف فلزي که گويا به‌عنوان دکور نصب کرده‌اند و... مشکلاتی است که اینجا وجود دارد و بسیاری از مسافران را درگیر کرده است.

ابراهيمي افزود: سرويس‌هاي بهداشتي مرتب و تميز يکي از نيازهاي اوليه يک مکان تفريحي در هر منطقه گردشگری است تا مردم و مسافران با ورود به اين امکان و استفاده از آنها با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: واقعا مسئولان شهر شما به اين مکان‌ها سر نمي‌زنند، از وضعيت نامناسب سرويس‌هاي بهداشتي اين مکان تفريحي مطلع نيستند؟ مسئولان شهري اردل بايد هماهنگي بيشتري در ساماندهي و رسيدگي اين مکان‌ها به‌ويژه در ايام تابستان، نوروز و ايامي که گردشگر و مسافر زياد است داشته باشند.



حميد ماراني يکي از مسافران که از استان اصفهان به مناطق گردشگردي شهرستان اردل و چشمه‌هاي باغ رستم سفر کرده با بيان اينکه براي اولين بار به شهر اردل سفر مي‌کند، گفت: شهر اردل يکي از مکان‌هاي زيباي کشور است اما کمبودهايي براي حضور گردشگران و مسافران دارد که بايد به آن هم توجه شود.

وي از وضعيت نامناسب سرويس بهداشتي در باغ رستم انتقاد کرد و افزود: جمعيت زيادي از مردم که اغلب آنها مسافر و گردشگر از ساير استان‌ها هستند در اين منطقه زيبا حضور دارند اما سرويس بهداشتي اين مکان گردشگري داراي وضعيت نامطلوبي است و شايسته اين شهرستان زيبا نيست.

کانکس سرویس بهداشتی در باغ رستم مستقر می‌شود

بهزاد احمدي مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان اردل در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبين نيوز  اظهار کرد: باتوجه به اينکه منطقه گردشگري باغ رستم در حريم رودخانه قرار دارد و همچنين اين منطقه گردشگري به دليل ريزش کوه امنيت جاني گردشگران را تهديد مي‌کند هيچ‌گونه مجوزي براي ساخت و ساز داده نمي‌شود.

احمدي افزود: با اين اوصاف به دليل اينکه گردشگران زيادي از چشمه‌هاي باغ رستم بازديد مي‌کنند براساس برنامه‌ريزي به عمل آمده تا پايان تيرماه امسال کانکس سرويس بهداشتي که به مبلغ ۴۰ ميليون تومان خريداري شده در اين منطقه مستقر مي‌شود تا نيازمندي گردشگران در اين زمينه پاسخ داده شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ وضعيت نامطلوب سرويس بهداشتي اين مکان گلايه‌مندي‌هايي را براي مسافران ايجاد کرده است که انتظار مي‌رود متوليان امر هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا اين موارد کوچکي که قابل رفع است موجب دل‌زدگي مسافران و گردشگران از شهرستان اردل نشود.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 39667

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/39667/رستم-کجاست-باغ-کند-آباد-ضعف-زیرساخت-های-گردشگری-بام-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir