کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی

19 شهريور 1396 ساعت 13:41

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در استان خبر داد.


سید عباس جزایری صبح امروز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از آغاز طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قانون مدنی کشور ایران فرزندان ذکور این بانوان نمی‌توانند تابعیت ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: از آن‌جایی‌ که تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند نمی‌توانند برای فرزندان خود شناسنامه، کارت‌ملی و کارت سلامت بگیرند و به همین علت مشکلات بسیاری برای تحصیل و شغل فرزندان آن‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این چالش و مشکل اساسی لایحه‌ای را تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است، افزود: در همین راستا سرشماری فرزندان ذکور این بانوان در استان آغاز شده است و مشمولان واجد شرایط می‌توانند کد ملی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۵۹ ارسال کند.

جزایری در پایان گفت: پس از ارسال پیامک، دریافت اطلاعات و انجام فرآیند قانونی سرشماری اقدامات لازم برای صدور کارت هویت فرزندان ذکور این بانوان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ مشمولان از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی استانی و کشوری خودداری و فقط اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه پیامکی ارسال کنند و منتظر تماس باشند.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 36147

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36147/اجرای-طرح-سرشماری-زنان-ایرانی-دارای-همسر-غیرایرانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir