کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/مهدی فضائلی

امنیت، نعمت در معرض تهدید دشمن

9 مهر 1397 ساعت 13:32

جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در پرآشوب ترین منطقه جهان و در حالی که کشورهای هم مرز شرقی و غربی آن کانون التهابات و ناامنی بوده و هستند، مستحکم و با عزت، امنیت خود را در سطح امن ترین کشورهای جهان به شکل پایدار حفظ کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فضائلی در یادداشتی با عنوان امنیت؛ نعمت در معرض تهدید دشمن نوشت: "امنیت" به مفهوم مصونیت از تهدید یا توان مقابله با تهدید، جزو گرانبهاترین دارایی هاست.

تامین امنیت، در صدر فهرست وظایف حکومت ها و حتی دولت هایی که کمترین دخالت را در امور دارند، نیز قرار دارد.

در مباحث جامعه شناسی، مدیریت، روانشناسی و بسیاری علوم دیگر انسانی و نظرات صاحب نظران این علوم نیز، امنیت جزو اساسی ترین بخش هرم نیازهای انسان برشمرده شده است.

البته امنیت، از منظری در حوزه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی موضوعیت دارد و هرکدام از این حوزه ها بنا به اقتضائات خود، ابعاد خاصی از امنیت را در بر می گیرند اما در عین حال تمام این فعالیت ها نیازمند بستری از امنیت، به مفهوم خاص هستند. همان امنیتی که پیش نیاز تمام امنیت های دیگر و پیش نیاز تمام پیشرفت هاست.

جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در پرآشوب ترین منطقه جهان و در حالی که کشورهای هم مرز شرقی و غربی آن کانون التهابات و ناامنی بوده و هستند، مستحکم و با عزت، امنیت خود را در سطح امن ترین کشورهای جهان به شکل پایدار حفظ کرده است.

آنچه اهمیت این امنیت پایدار را دو چندان می کند این است که از طرف دشمنان قسم خورده اش، مهمترین هدف ایجاد ناامنی هم بوده است.

وقایع مجلس در سال گذشته و ماجرای تروریستی اخیر اهواز، هشدار مهمی به همه دستگاه های امنیتی اولا و عموم مردم ثانیا، است.

این هشدار عبارتست از اینکه، دشمن مترصد روزنه ای برای ضربه زدن و گرفتن این دستاورد مهم از نظام اسلامی و مردم سرافراز ایران است.

البته این عملیات ها، از بین دهها عملیات ناموفق و کشف شده از سوی دستگاه های امنیتی کشور است لیکن در همین حد هم‌پذیرفته نیست و این دستگاه ها باید اشراف اطلاعاتی خود را تقویت و اقدامات پیشگیرانه را با جدیت بیشتر اعمال کنند.

مردم نیز باید مراقب باشند؛ چون اگر دشمن از ناحیه مردم احساس ضعف و خلایی کند از این خلا نیز برای ناامن کردن کشور بهره خواهد برد.

گروه های تروریستی مستظهر به حمایت مستکبرین و عمال منطقه ای آنها، با بهره گیری از همکاری منافقین و فرصت هایی که برخی گروهک های جدایی طلب داخل کشور ایجاد می کنند، مباشران اصلی این ناامنی ها هستند.

لذا هشیاری در برابر دشمن و فتنه انگیزی های او نیاز مهم همه ما در مقطع کنونی است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40475

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/40475/امنیت-نعمت-معرض-تهدید-دشمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir