۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۸۸۴۳

جریان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب فقط با موضع انقلابی حرکت کنند

فصل مشترک جریانات سیاسی، انقلابی بودن آن است که می تواند دشمن را مأیوس کند و اگر جریانی که در آن اصلاح یا اصول بدون چاشنی انقلابی باشد به ضرر نظام خواهد بود و دشمن را به آینده امیدوار خواهد کرد.
جریان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب فقط با موضع انقلابی حرکت کنند
به گزارش جهانبین نیوز، احسان ربیعی یکی از اصحاب رسانه در یادداشتی پیرامون دیدار نمایندگان مجلس دهم با مقام معظم رهبری نوشت:

در تاریخ ۹۵/۳/۱۶ روز یکشنبه نمایندگان مجلس دهم افتخار دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را داشتند، دیداری که برای شروع به کار مجلس و ترسیم راه حرکت منتخبین ملت از اهمیت زیادی برخوردار بوده، ضمن ایجاد بازتاب وسیع در رسانه های داخلی و خارجی و یأس دوباره دشمنان را به همراه داشت.

بیان اولویت‌های کاری مجلس، نگاه ویژه به مسائل اقتصادی با نهادینه نمودن اقتصاد مقاومتی، مقابله با قاچاق، مسئله مهم فرهنگ و بیان اینکه مقوله فرهنگ در دراز مدت از اقتصاد هم مهمتراست،موضع گیری متقن وشفاف در برابر دشمن در عرصه سیاسی، برخورداری ازمواضع قاطع در برابر جریان‌های سیاسی معارض نشان از حساسیت و دغدغه رهبری معظم برای حرکت مجلس در مسیرقانونگذاری صحیح و منطقی است.

نمایندگان مجلس دهم نیز می توانند با حرکت در این مسیر هم به وظایف قانونی خود عمل کرده، هم با درنظرگرفتن این منویات روشنگرانه به اهداف اقتصادی و سیاسی ذست یابند و انتظارات عمومی را در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برآورده ساخته و هم در عرصه سیاسی ضمن حفظ هویت اسلامی نظام، و به چالش کشیدن دشمنان و بد خواهان کشور امید را در میان ملتهای مبارز و آزادی خواه تقویت کنند و نظام اسلامی همچنان پرچمدار مبارزه با استکبارباشد.

بی تردید توجه به فرمایشات معظم له در حفظ جریان انقلابی مجلس که با عنوان مجلس شورای اسلامی داعیه دار قانونگذاری اسلامی است؛ تأثیر مستقیم و شایسته‌ای دارد، اما باید توجه داشت که ایشان در فرمایشات تعیین کننده خود بدون اشاره به عناوین موجود در جناح بندی های سیاسی تنها ازعنوان انقلابی برای بقای واقعی مجلس استفاده کردند و انقلابی بودن انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را ضامن قانونگذاری صحیح و درست دانستند.

نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت باید این واقعیت مهم را درک کنند که اصولگرایی زمانی می تواند تأثیر واقعی داشته باشد که با اصلاحات انقلابی و اسلامی همراه باشد.

انجام اصلاحات زمانی می تواند تأثیرگذار باشد و توقعات و انتظارات را برآورده کند که مبتنی بر اصول و عقاید انقلابی باشد.

به بیان دیگر می توان گفت فصل مشترک جریانات سیاسی، انقلابی بودن آن است که می تواند دشمن را مأیوس کند.

اما جریانی که در آن اصلاح یا اصول بدون چاشنی انقلابی باشد به ضرر نظام خواهد بود و دشمن را به آینده امیدوار خواهد کرد.

نمونه های عینی زیادی در این باره در  تاریخ وجود دارد که افرادی در جبهه توحید و صفوف مسلمین بوده و شور اسلامی داشتند اما به واسطه نداشتن بصیرت و موضع انقلابی باعث ورود ضربه‌های هولناک به پیکره اسلام شدند که هنوز آثار این بی اطلاعی ها و نادانی ها در تاریخ اسلام به چشم می خورد.

آنچه در بیان رهبر معظم انقلاب در ترسیم منشور صحیح نمایندگی به چشم می خورد و از فرمایشات ایسان استنباط می شود این است که نمایندگان بدانند فقط و فقط تکیه بر موضع انقلابی و اسلامی نمایندگان است که به حرکت قانونگذاری و جهت گیریهای سیاسی آنان هویت می بخشد و خروج از جریان انقلابی در هر جناحی به ضرر مردم،جریانات سیاسی و کشورتمام خواهد شد و در این صورت فقط و فقط دشمن بهره بردار این ماجرا خواهد بود.

پس نمایندگان منتخب مردم که کار وکالت خود را با تحلیف و سوگند به پیشگاه خدا آغاز کردند باید بداند دربرابر خدا و مردمی که او را به این جایگاه خطیر رسانده اند مسئول هستند چرا که سرنوشت آینده نظام اسلامی را به گردن گرفته اند و در این راه باید با تلاش مضاعف با حرکتی انقلابی فارغ از نگاه و جریان و جناح سیاسی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی وشکوفایی اقتصادی که در نگاه رهبری اولویت اساسی و اول است باشند.

باید در برابر موضع خصمانه نظام استکباری سلطه موضع انفعالی نداشته باشند تا بتوانند در برابرحربه تحریم دشمن و حربه های ناجوان مردانه او تدبیری انقلابی بیندیشند.

باید به مسئله مهم و اساسی فرهنگ که در طولانی مدت از اقتصاد هم مهمتر است بپردازند و راه تقویت فرهنگ دینی و انقلابی را بیابند؛ چرا که دشمن بنا به فرمایشات حضرت آقا در زمینه داخلی با تقویت گسلهای قومی، مذهبی، عقیدتی و جناحی به دنبال ایجاد زلزله و بهره برداری است.

دشمن در زمینه منطقه ای می کوشد تا با حذف موانع به اهداف شوم خود برسد و در نهایت در زمینه بین المللی نیز اصرار دارد تا با ادامه اتهام زنی و متهم نمودن به حمایت از تروریست و...چهره نظام اسلامی راخدشه دار کند.

نمایندگانی که با آراء پاک و برخاسته از روح دموکراسی ارزشی به بهارستان راه یافته اند؛ باید با بهره گیری از رهنمودهای پدرانه رهبرعزیز با حفظ وحدت و آرامش در صحن مجلس و نیز حفظ جایگاه واقعی مرجع قانون گذاری کشور نسبت به تحقق اولویتها و حل مشکلات با تکیه براصل انقلابی گری و حرکت در مسیر ارزشهای اسلامی که به مدد روح کبریایی حضرت امام(ره) و شهدای گرانقدر حاصل شده است اقدام نموده و دشمنان داخلی و خارجی را در رسیدن به اهداف شوم و غیر انسانی خود مأیوس و ناامید سازند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۲۵

24 Jan 2020