کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نه به چهارشنبه‌سوري ،حمايت از کودکان سرطاني

25 اسفند 1394 ساعت 11:56

آمارهاي چهارشنبه‌سوري و تبعات ناشي از آن همه‌ساله وجود دارد و حتي با تبليغات مستمر و زحمات مسئولان امر و رسانه‌ها بابت فرهنگ‌سازي براي بهبود اين وضعيت و کاهش حوادثي از اين دست، بازهم سالانه اين اتفاق در جاي جاي کشور به‌وقوع مي‌پيوندد و قلب مردم و خانواده‌هاي قربانيان را جريحه‌دار مي‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر، يک سنت غلط، کاري بيهوده، لذتي که باعث ذلت مي‌شود، آزار و اذيت همنوعان، خطرهاي احتمالي، سقط جنين، سوختگي، آسيب‌هاي جسماني، صدمات روحي نابينايي، ناشنوايي، آتش سوزي و...

آمارهاي چهارشنبه سوري و تبعات ناشي از آن همه ساله وجود دارد و حتي با تبليغات مستمر و زحمات مسئولان امر و رسانه‌ها بابت فرهنگ سازي براي بهبود اين وضعيت و کاهش حوادثي از اين دست، باز هم سالانه اين اتفاق در جاي جاي کشور به‌وقوع مي‌پيوندد و قلب مردم و خانواده‌هاي قربانيان را جريحه دار مي‌کند.
جانباختگان و مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال که تصور نمي‌کردند چنين اتفاقي براي آنها هم رخ دهد حالا شادي يک زندگي را با تلخ کامي عوض کرده اند و نه تنها خودشان بلکه خانواده‌ها را نيز دچار مشکلات عديده روحي و مالي کرده اند.

شايد افرادي که سرمستانه براي انفجار مواد محترقه و يا ايجاد سر وصدا يا حتي پريدن از آتش از يکديگر پيشي مي گيرند، نمي‌دانند که با رفتارهاي هنجار شکنانه خود به جامعه پيراموني و آسايش و ايمني همشهريان خويش آسيب مي‌زنند و تنها لذت خطر آفرين و کاميابي بي محتوا را دنبال مي‌کنند.

طي ساليان اخير ابزارهايي نظير مقابله با هنجارشکنان اجتماعي در چهارشنبه آخر سال شدت بيشتري يافته و حتي مقابله يا دستگيري اين گونه افراد موجب شده تا بانيان اين کار خلاف عرف و شرع کمي پاي خود را پس بکشند اما رفتارهاي هنجارشکنانه گاها از سوي برخي جوانان ناآگاه و يا تعداد کمي از خانواده‌ها به بهانه سنت و يا تفريح ايجاد مي‌شود و بهترين رويکرد در کنار ابزارهاي نظارتي مي‌تواند فرهنگ سازي باشد.

فرهنگ سازي مي‌تواند اين باشد که در يک محله و کوچه فردي بيمار يا سالمندي که مشغول استراحت است، زندگي مي‌کند؛ يا آنکه مواد محترقه و آتش بازي امکان اين را دارد که براي هر فردي حادثه بيافريند؛ يا آنکه کمپين‌ هاي مبارزه با چهارشنبه سوري راه اندازي شود و مواردي ديگر؛ اين رويکرد مي‌تواند تا حدودي باعث کاهش استقبال برخي جوانان و يا خانواده‌هاي ناآگاه شود.

تبيين بي‌ثمر بودن تفريحاتي نظير ايجاد سرو صدا و آتش‌بازي يا آسيب‌هاي ناشي از روز چهارشنبه‌سوري مي‌تواند نوجوانان و جوانان را بيش از پيش آگاه کند.

انتهاي پیام/1027ج


کد مطلب: 27871

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/27871/نه-چهارشنبه-سوري-حمايت-کودکان-سرطاني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir