۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۷۸۷۱

نه به چهارشنبه‌سوري ،حمايت از کودکان سرطاني

آمارهاي چهارشنبه‌سوري و تبعات ناشي از آن همه‌ساله وجود دارد و حتي با تبليغات مستمر و زحمات مسئولان امر و رسانه‌ها بابت فرهنگ‌سازي براي بهبود اين وضعيت و کاهش حوادثي از اين دست، بازهم سالانه اين اتفاق در جاي جاي کشور به‌وقوع مي‌پيوندد و قلب مردم و خانواده‌هاي قربانيان را جريحه‌دار مي‌کند.
نه به چهارشنبه‌سوري ،حمايت از کودکان سرطاني
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر، يک سنت غلط، کاري بيهوده، لذتي که باعث ذلت مي‌شود، آزار و اذيت همنوعان، خطرهاي احتمالي، سقط جنين، سوختگي، آسيب‌هاي جسماني، صدمات روحي نابينايي، ناشنوايي، آتش سوزي و...

آمارهاي چهارشنبه سوري و تبعات ناشي از آن همه ساله وجود دارد و حتي با تبليغات مستمر و زحمات مسئولان امر و رسانه‌ها بابت فرهنگ سازي براي بهبود اين وضعيت و کاهش حوادثي از اين دست، باز هم سالانه اين اتفاق در جاي جاي کشور به‌وقوع مي‌پيوندد و قلب مردم و خانواده‌هاي قربانيان را جريحه دار مي‌کند.
جانباختگان و مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال که تصور نمي‌کردند چنين اتفاقي براي آنها هم رخ دهد حالا شادي يک زندگي را با تلخ کامي عوض کرده اند و نه تنها خودشان بلکه خانواده‌ها را نيز دچار مشکلات عديده روحي و مالي کرده اند.

شايد افرادي که سرمستانه براي انفجار مواد محترقه و يا ايجاد سر وصدا يا حتي پريدن از آتش از يکديگر پيشي مي گيرند، نمي‌دانند که با رفتارهاي هنجار شکنانه خود به جامعه پيراموني و آسايش و ايمني همشهريان خويش آسيب مي‌زنند و تنها لذت خطر آفرين و کاميابي بي محتوا را دنبال مي‌کنند.

طي ساليان اخير ابزارهايي نظير مقابله با هنجارشکنان اجتماعي در چهارشنبه آخر سال شدت بيشتري يافته و حتي مقابله يا دستگيري اين گونه افراد موجب شده تا بانيان اين کار خلاف عرف و شرع کمي پاي خود را پس بکشند اما رفتارهاي هنجارشکنانه گاها از سوي برخي جوانان ناآگاه و يا تعداد کمي از خانواده‌ها به بهانه سنت و يا تفريح ايجاد مي‌شود و بهترين رويکرد در کنار ابزارهاي نظارتي مي‌تواند فرهنگ سازي باشد.

فرهنگ سازي مي‌تواند اين باشد که در يک محله و کوچه فردي بيمار يا سالمندي که مشغول استراحت است، زندگي مي‌کند؛ يا آنکه مواد محترقه و آتش بازي امکان اين را دارد که براي هر فردي حادثه بيافريند؛ يا آنکه کمپين‌ هاي مبارزه با چهارشنبه سوري راه اندازي شود و مواردي ديگر؛ اين رويکرد مي‌تواند تا حدودي باعث کاهش استقبال برخي جوانان و يا خانواده‌هاي ناآگاه شود.

تبيين بي‌ثمر بودن تفريحاتي نظير ايجاد سرو صدا و آتش‌بازي يا آسيب‌هاي ناشي از روز چهارشنبه‌سوري مي‌تواند نوجوانان و جوانان را بيش از پيش آگاه کند.

انتهاي پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۹:۳۶

21 Jan 2020