کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعامل به چه قیمت؟!

18 خرداد 1394 ساعت 13:07

حضور نماینده زن با اندک حجاب و پوشش اسلامی و عکس دیپلماتیک نماینده دیگر همراه با کوله پشتی با یکی از نمایندگان مجلس نشان از کم اهمیت بودن و بی اعتباری این دیدار از سوی نمایندگان پارلمان و نوعی دلدادگی طرف ایرانی به این تعاملات است.


به گزارش جهانبین نیوز، مظاهر توفیقی کارشناس سیاسی در یادداشتی در خصوص حواشی سفر نمایندگان پارلمان اروپا به ایران نوشت:

هنوز چند روزی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ویژگی های امام راحل خصوصاً بحث بی اعتمادی امام به بیگانگان و احترام به حقوق مردم نگذشته است.

قطعاً مخاطب اصلی این فرمایشات مسئولین رده های مختلف کشور بودند اما با گذشت تنها چند روز از این مواضع که هم حکم نصیحت داشته و هم حکم ابلاغ دستور، شاهد حضور گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا به ایران و دیدار با جمعی از مسئولین قوه مقننه بودیم. دیداری که به دعوت کمیسیون امنیت ملی مجلس صورت گرفت و اساساً اقدامی مثبت در جبهه دیپلماتیک کشور به حساب می آید اما وجود حواشی متعددی که در این مراسم بوجود آمد تا حدودی شأن دیپلماتیک کشور را تحت الشعاع خود قرار داد و جو مناسبی را که می توانست در روند روحیه سیاسی دولت مردان و حتی ملت و نیز تقویت جبهه ایران اسلامی، نبرد دیپلماتیک بوجود آید متاثر ساخت.

حضور نماینده زن با اندک حجاب و پوشش اسلامی و عکس دیپلماتیک نماینده دیگر همراه با کوله پشتی با یکی از نمایندگان مجلس نشان از کم اهمیت بودن و بی اعتباری این دیدار از سوی نمایندگان پارلمان و نوعی دلدادگی طرف ایرانی به این تعاملات است.

تعاملاتی که تاکنون هیچ فایده قابل توجهی برای ملت ایران نداشته است. اگر همان طور که در ابتدای این نوشته آمد سخنان رهبر کشورمان مصداق نصیحت باشد، عقل سلیم حکم می کند که از فرد دلسوز و با تجربه ای چون ایشان این امر پذیرفته شود و اگر در دیدگاه بالاتری که ما بدان اعتقاد داریم فرمایشات رهبر جامعه اسلامی حکم دستور داشته باشد پس لازم الاجراست. در هر دو صورت اقدام نمایندگان پارلمان اروپا تائید مواضعی است که رهبری نظام به عنوان یار دیرین امام راحل، شاگرد ایشان و فردی با سوابق چندین ساله مدیریتی در رده های بالای نظام اعم از تقننی و اجرایی از مکتب امام فرا گرفته است.

درسی که نه تنها جنبه نظری آن غنی است بلکه درعمل هم به اثبات رسیده است. از سویی دیگر برخورد نمایندگان پارلمان اروپا با نمایندگان مردم در خانه ملت صورت گرفته و در عمل توهین به ملتی است که سابقه تمدن وفرهنگش از تمامی ملل اروپایی بیشتر است. خوب است در سالی که با نام همدلی و هم زبانی با ملت و دولت نامگزاری شده نمایندگان مردم عزت و غرور ملی را در تمامی ابعاد آن حفظ کنند و در خط مقدم دفاع از کیان ملت و میهن گام بردارند و گرنه گرفتن ژست سیاسی ممکن است در افکار عمومی نوعی تاکتیک برای جلب نظر عده ای شود که چندان تناسبی با شأن نمایندگی این ملت بزرگ ندارد.


انتهای پیام/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 22936

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/22936/تعامل-قیمت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir