۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۹۲۹۴
در پي افزايش 30 درصدي قيمت نان؛

ديگر "نان خالي" هم نمي شود خورد

باز هم شيب ملايم و بازهم افزايش قيمت اما اين بار اين شيب ملايم مستقيم يقه همه مردم را گرفت و پايش را وسط سفره مردم گذاشت.
ديگر "نان خالي" هم نمي شود خورد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کیار بیدار:مهدي بهزادي تشنيزي دریادداشتی نوشت: نان، اين غذاي اصلي مردم به يکباره گران شد اما نه آنگونه که مردم انتظار داشتند بلکه به نحوي که دولت مي خواست.

هر گاه سخن از بي نظمي و گراني و نابساماني در اقتصاد پيش مي آيد همه انگشتشان را سوي دولت هاي نهم و دهم دراز مي کنند اما شاهکار آخر دولت يازدهم در رابطه با افزايش قيمت نان آنهم تا سقف ۳۰%بي شک خاطره اي تاريخي را در اذهان مردم از اين دولت  اميدبخش باقي مي گذارد.

دولت تدبير و اميد در اوايل سال زراعي ۹۳-۹۴ نرخ رسمي خريد گندم از کشاورزان را اعلام کرد و بر اساس مصوبه دولت قيمت خريد گندم از کشاورزان فقط با افزايش قيمت نزديک به  ۱۰درصد در سال ۹۴ از قرار هر کيلو ۱۱۵۰ تومان خريداري مي شود و اين در حالي است که اين افزايش قيمت به يکباره باعث افزايش قيمت ۳۰درصدي نان شد.

افزايش يکباره ي قيمت نان اين نکته را به اذهان متبادر مي سازد که گويا قرار است دولت هم نان را به نرخ روز بخورد و از اين به بعد قرار است همه ي هزينه هاي دولت را مردم بپردازند.

افزايش ۳۰ درصدي قيمت نان بي شک هزينه هاي خانوارها را به شدت افزايش مي دهد و کاهش توان مردم در تامين هزينه ها آن هم در شرايطي که حتي ريالي به درآمد مردم افزوده نشده است حتي شايد باعث خروج اين غذاي اصلي از سبد غذايي و سفره هاي مردم شود.

سال هاي گذشته که دولت هاي قبلي با هدف افزايش کيفيت نان و کاهش دورريز اين نعمت الهي قيمت نان را افزايش دادند شاهد بوديم که نه تنها کيفيت نان افزايش نيافت که در پاره اي موارد شاهد افت کيفيت و حتي کميت توليد هم بوديم.

اگرچه شعار اين روزهاي دولت در پي افزايش قيمت نان افزايش کيفيت، کاهش هدر رفت و دور ريز نان و کمک به صنف نانوايان و فعالان اين عرصه است اما بايد منتظر ماند که چه زماني اين وعده هاي دولت به تحقق مي پيوندد.

افزايش قيمت ها در سال هاي گذشته باعث شد کمتر گوشت و مرغ و ماهي و .....در سفره ي مردم ديده شوند اما اميد است سفره ي مردم خالي از نان نشود.

انتهاي پيام1010ج/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
قابل توجه دولت، نفس هم می کشیم این را هم گران کنید

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۷:۲۴

4 Feb 2020