۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۶۴۳۷

این روزها حرف دل کودکان فلسطینی را چه کسی می فهمد؟!

دیدن صحنه ها ی جنایت اسرائیل احساسات هر مسلمانی را به شدت جریحه دار می کند و احساس همدردی از سراسر جهان برمی خیزد و برای مجسم کردن این عشق و همدردی به ملت فلسطین هم آوا با آنها در روز قدس این ملت را یاری خواهند کرد.
این روزها حرف دل کودکان فلسطینی را چه کسی می فهمد؟!
قلم به دست می گیرم و می نویسم اما نه نوشتن سنگین، نه آنچنان نوشتنی، که برای خودم نیز فهمش سنگین باشد، این بار می خواهم ساده‌تر ازهر چیز ساده گفتن را به خودم بیاموزم .

ساده حرف بزنم، ساده بنگرم، اما ساده از کنار چیزی نگذرم. می نویسم از غم و دردهای بچه های فلسطین، از آه و ناله، از صدای اعتقاد، از انتظار فرج، از خستگی بهت و حیرت از درماندگی اما غرور و پایداری!!

نمی خواهم با این نوشته احساس بزرگی کنم یا احساس کنم که من کسی هستم که میتوانم عامل تغییر باشم ،این روزها دیگر سنگ ها غیر قابل شکست شده اند. جنس آنها از پولاد نیز سخت تر شده است و من شاید برای شکستن این دلهای همچون سنگ خیلی ضعیفم!. اما حداقل از نوشتن این حرفها احساس غرور میکنم و آرامش عجیبی می یابم، از این که فقط بیننده ی برنامه ها مستند رسانه ی خانه ام نباشم اینکه از دیدن معصومیت نگاه بچه های فلسطین که به مسیر انتظار کمک به سرزمین های مسلمانان دوخته شده بی تفاوت نیستم به خودم و غرور مسلمان بودنم میبالم .

و غبطه می خورم به کسانی که رتبه احساسات دینی خود را با کمک به مردم آزاده خواه فلسطین بالا می برند. این روزها چه کسی حرف دل کودکان فلسطین را میفهمد؟ چه کسی می داند دردل کودک فلسطینی که هم اکنون باید کانون گرم خانواده و خانه ی خود در جو آرامش بخش خانه با بازی های کودکانه خود را سرگرم کند را؟ این حرفارو گفتم تا کمی خودم را این روزا تو غم های کودکان و جوان های فلسطین سهیم کنم .و بگویم باز هم در جای، جای دنیا خبرهایی هست، از استکبار و خودخواهی که این روز ها بیشتر روی سرزمین فلسطینیان سایه انداخته این استبداد !!

همه جای دنیا تو همه ی کشورها کودک هست، خواهر وبرادر، پدر ومادر هست و همه ی اینها احساس های قشنگی به داشته هاشون دارند، و بهترین دل گرمیشون برای تحرک برای موندن و ادامه دادن این زندگی امید به این چیزای قشنگه! امید به باهم بودن ،دل گرم به داشتن آرزوهای قشنگ ،قشنگتر از اون امید به داشتن توانایی وراهبر برای رسیدن به این خوبیها !

جوونای فلسطینی هم مثل جوونای سرزمین های دیگه دل دارن، می خواهند زندگی کنند، خانواده و ریشه و اصل و نصب دارن و خواهان حفظ این فضیلت ها و هویتشون هستند. ناموس شرف دارن و نمی خوان این گوهرهای ارزشمند را به غاصبای بی دین بدهند. می خواهند بچه هاشون در دامان مادرانشان با چشیدن طعم عشق پدر و مادر بزرگ بشن. کار به کسی ندارن، فقط می خواهند حقشون، ارث پدریشون، میراث اجدادشون، ایمان و اعتقادشون را حفظ کنن. و زن و مرد پیر وجوان خواستار این هدف متعالی هستند. اونا دیگه کارشون از آرزو کردن آرزوهای جورواجور جوونای غرب و صهیونیست گذشته، خیلی وقته چیزی به نام آرامش از روح آنها رخت بربسته.

فشار و آزارهای بیرونی و استمرار آنها در زمان خیلی وقته یه دل سیر لذت بردن از داشته هاشون رو ازشون دریغ کرده، این روزها دوباره از رسانه ها صدای ظلم و بیداد، غصب و حیله و نفرت از منفورترین مردمان دنیا و بی هویت و اصل و نصب صهیونیست بلند شده، صدای دخالت و تصمیم های بی جا و بی پایه آنها بر بام های مردم مظلوم فلسطین نقش بر بسته و رد این تصمیم شیطانی چیزی جز خرابه از آنها باقی نمی گذارد و...

با دیدن این برنامه ها و این صحنه ها احساسات هر مسلمانی به شدت جریحه دار می شود و احساس همدردی آنها از سراسر جهان برمی خیزد. و برای مجسم کردن این عشق و همدردی به ملت فلسطین هم آوا با آنها در روز قدس این ملت را یاری خواهند کرد .

چه زیباست زمانی که در این دهکده ی جهانی یک جوان درد جوان هم سن خود را ببیند و هم صدا هم دردی خود را با این درد مند به گوش غاصبان ظالم جهان برساند. و همه درساخت جهانی زیبا و مزین به عدالت پیش قدم باشند . جهانی که مدینه ی فاضله باشد. ملت ها باشند، ولی خوب باشند. مستبد نباشد و حرف عدالت را عملاً نشان دهند. نه فقط به ظاهر از عدالت سخن گویند و در صحنه جهانی خود را به تمسخر بکشند و نه تنها آمریکا بلکه هر کشوری که نقض حقوق بشر میکند، نه به وسیله دیگر کشور ها بلکه به دست مردم خود آن ملت سرنگون شود. و این بهترین زیبایی عالم و شکوهمندترین حرف برای ظهور منجی عالم است . که مردم کشورها آنقدر آگاه مند ومنطقی باشند ،که دیگر نیازی نباشد کشورها ترس و واهمه ای از هم داشته باشند. و با قدرت های سیاسی سلاحهای خود را به رخ هم بکشند.

به امید آن روز که همه کشورها در کنار هم به تفاهم عادلانه برسند و آمریکا و صهیونیستی که دائم به فکر به رخ کشیدن قدرت خود در عرصه ی بین المللی وتصرف فکری و مادی دیگر ملتها هستند ، توسط آزادیخواهان سرنگون شوند.

دلبر کیانی- کارشناس حقوق
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۰:۱۲

27 Dec 2019