۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۳۹۱۶
یادداشت:

به نام روز زن به کام دشمنان انقلاب

هرچند برخی اظهارات اخیر رییس جمهورمحترم حق نیست، ولی بفرض حق بودن هم از مسئولین با تدبیر بعید است که این گونه آب به آسیاب دشمن می ریزند واین چنین برای دشمن امید آفرینی کرده وهم راستا با خواست بیگانگان پازل آنها را تکمیل می کنند.
به نام روز زن به کام دشمنان انقلاب

درتمام دنیا مناسبت ها، موقعیت هایی  دردست مسئولین ولایه های اجتماعی مختلف هستند که به بهانه آن مناسبت موضوعات مختلف پیرامون آن را به بحث بگذارند، ارزیابی نمایند وبرای رفع مشکلات وموانع موجود وبهره برداری بهتر برای آیندگان نقش اثرگذار داشته باشد، البته چیزی که درواقع اتفاق می افتد بهره برداری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی وحتی مذهبی از خروجی های مراسمات است.

درکشور ما هم همین گونه مسئولین ومردم از مناسبت های مختلف بهره برداری های گوناگون می نمایند که رویکرد ما بخصوص درمناسبت های مذهبی بیشتر بر استفاده از فرصت های موجود برای ارتقای اندیشه سیاسی وعقیدتی مسلمانان است که این موضوع در مناسبت های مذهبی نمود خاص خود رادارد ورهبر فرزانه انقلاب از این مناسبت ها بهترین استفاده را می برند ونه تنها راهبردها ورهنمودهای داهیانه ایشان راهگشای نهاد ها وارگان های مختلف وامیدآفرین برای آحاد مردم است بلکه برای دشمنان نظام دندان شکن وناامید کننده است.

روی سخن ما دراین یادداشت، مناسبت روز زن سال ۹۳است که مقام معظم رهبری دردیدار صدها نفر از زنان فرهیخته ونخبه بیاناتی داشتند که لازم دانستیم اهم فرمایشات ایشان را مرور کنیم:

- باید ذهن را از تفکرات غلط و کلیشه‌ای غرب در مسئله زن تخلیه کرد «سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده» مسئله اصلی است.
- برخورداری ایران اسلامی از انبوه زنان فرزانه، تحصیلکرده، خوشفکر و ممتاز را از نعمات الهی و جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی است، این واقعیت که در تاریخ ایران بی سابقه است مدیون نگاه مبارک و پرطراوت اسلام و دیدگاههای کارگشای امام خمینی (ره) است.
- رهبر انقلاب اسلامی مسئله زن را از جهات مختلف برای جامعه بشری در خور فکر و تحقیق و پیگیری دانستند و سه جهت مهم را در این زمینه مطرح کردند:
اول: چگونه می توان از ظرفیت عظیم زنان، به شکل صحیح و سالم استفاده کرد؟
دوم: بهره گیری از مسئله ظریف و حساس جنسیت در روند تعالی و نه انحطاط بشر، چگونه امکان پذیر است. و سوم: با توجه به تفاوتهای طبیعی زن و مرد، چه رفتاری باید در جامعه بشری نهادینه شود که جلوی ظلم به زن را در خانواده و اجتماع بگیرد؟
- نگاه کاسب کارانه به ظرفیت زنان در مسائل اقتصادی از جمله اشتغال و نگاه تحقیرآمیز به زن و تنزل دادن او به وسیله ای برای اطفای شهوات مردان، مبانی دیگری است که تفکرات غربی را درباره زنان، کاملاً ظالمانه و متحجرانه ساخته است.
- «برابری جنسی زن و مرد» از جمله حرفهای کاملاً غلط غرب است، برابری همیشه به معنای عدالت نیست، عدالت همیشه حق است، اما برابری گاه «حق» است و گاه «باطل».
- با کدام منطق باید زنان، که خداوند آنان را از لحاظ جسمی و عاطفی برای منطقه ویژه ای از زندگی آفریده است در عرصه هایی وارد کنیم که آنها را دچار رنج و سختی می کند؟
- در بسیاری از مسائل از جمله سیر مقامات معنوی هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد اما قالبها متفاوت است و این واقعیت در کنار عرصه های مشترک، منطقاً عرصه های متفاوتی را نیز به همراه می آورد..
- مسئله خانواده بخصوص «سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده»، مسئله ای اصلی است که باید به آن پرداخت.
- باید عوامل سلب آرامش و سکینه روحی زن در خانواده را جستجو کرد و با شیوه های گوناگون از جمله قانون و تبلیغ صحیح، این موانع را برطرف کرد.
- اینکه زنان برخی مشاغل را برعهده نگیرند هیچ ننگ و نقصی نیست بلکه آن چیزی غلط است که متناسب با طبیعت الهی زن نباشد.

بامرورفرمایشات اخیر رهبری به نگاه واقع بینانه، الهی واسلامی ایشان نسبت به حضور زن دراجتماع پی برده وبه امیدآفرینی برای دوستان وناامیدی برای دشمنان اذعان می کنیم، این در صورتی است که یک روز بعد از سخنرانی هوشمندانه رهبری، رییس جمهور محترم در"همایش ملی زنان نقش آفرین" همزمان با پدرخوانده دولت اظهاراتی درمورد زنان ارایه کردند که بارصد رسانه های بیگانه متوجه می شویم خوراک تبلیغاتی دستگاه های خبرپراکنی غرب را فراهم نمودند!!

از جمله اظهاراتی که مورد سوء استفاده بیگانگان قرارگرفت می توان به"پذیرفتن تبعیض علیه زنان توسط روحانی"که محور مشترک رسانه های انگلیسی زبان مانند:خبرگزاری فرانسه، بی بی سی، تایمز، العربیه و...اشاره کرد از طرفی انتشار بخشی از سخنان هاشمی دردهه ۶۰درسایت خود با عنوان"منع اجتماعی زنان را قبول ندارد"را شاهدیم که القای صدای آمریکا به واکنش هاشمی به بیانات اخیر رهبری را در پی داشت. یا دویچه وله با مقایسه سخنرانی رهبری وروحانی مدعی شد "سالهاست که زنان از حقوق برابر برای داشتن امکانات تحصیلی وشغلی محروم هستند!!


این گونه اظهارات هماهنگ ویکصدا توسط رسانه های غربی درفضایی که با قطعنامه اروپا، عدم صدورویزا برای ابوطالبی برخلاف پروتکل های دیپلماتیک ومفاد تشکیل سازمان ملل، مصادره ساختمان علوی، و...سعی در پیش کشیدن گزینه های مختلف حقوق بشری برای امتیاز گرفتن بیشتر وتحت تأثیر قراردادن پرونده هسته ای ایران را دارند، به گونه ای که رهبر فرزانه انقلاب دردیدار دانشجویان بسیجی در2/31/ ۸۶  فرمودند: "گاهى اوقات، دشمن كار را به گونه اى ترتيب مى دهد كه حرف حقى، از زبان يك نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا مى خواهد اين حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون مى خواهد پازل خودش را كامل كند. اين پازل از صد يا دويست قطعه تشكيل شده؛ يك قطعه اش هم همين حرف حقى است كه آن شخص بايد بزند تا اين پازل را كامل كند! اينجا اين حرف حق را نبايد زد. پازل دشمن را كامل نبايد كرد. در اين حد هوشيارى لازم است! بله، وارد سياست بشويد و فكرِ سياسى كنيد؛ اما بسيار هوشيار. دشمن نبايد بتواند از هيچ حركت و اظهار و موضع گيرى شما استفاده كند".


هرچند برخی اظهارات اخیر رییس جمهورمحترم حق نیست، ولی بفرض حق بودن هم از مسئولین با تدبیر بعید است که این گونه آب به آسیاب دشمن می ریزند واین چنین برای دشمن امید آفرینی کرده وهم راستا با خواست بیگانگان پازل آنها را تکمیل می کنند. /م.س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۰۸

10 Jan 2020