کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار نقدي در نشست خبري نمايش بازسازي واقعه غديرخم:

بزرگترين نمايش ميداني جهان به طور همزمان در ۱۲۲ شهر كشور توسط بسيجيان برگزار مي شود

30 مهر 1392 ساعت 14:07

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز افعال برخي افراد، فراموشي واقعه غدير در طول تاريخ را قابل هضم مي كند كه با وجود انواع فيلم، صوت، سند و عكس؛ تحريف هاي بزرگ و نسبت هاي دروغ را به امام خميني عليه الرحمه نسبت مي دهند لذا ۱۴۰۰ سال، گذشته پيامبر براي انتقال پيام غدير در همان خطبه از مردم حاضر تعهد مي گيرند.


به گزارش جهانبین به نقل ازپايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمد رضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري اعلام برنامه هاي بسيج كه به مناسبت عيد غدير در يزد برگزار شد گفت: غدير در جهان اسلام ناشناخته است كه در پايان خطبه غدير بر آن تاكيد شده و حتي پيامبر (ص) از اشخاص حاضر در آن واقعه اقرار و تعهد مي گيرند تا آن را سينه به سينه به نسل هاي آينده منتقل كنند.

سردار نقدي تحريف اديان الهي در طول تاريخ را يادآور شده و افزود: امروز افعال برخي افراد، فراموشي واقعه غدير در طول تاريخ را قابل هضم مي كند كه با وجود انواع فيلم، صوت، سند و عكس؛ تحريف هاي بزرگ و نسبت هاي دروغ را به امام خميني عليه الرحمه نسبت مي دهند پس در ۱۴۰۰ سال گذشته كه اين امكانات نبوده غدير تحريف شده و پيامبر (ص) براي انتقال پيام غدير از مردم حاضر تعهد مي گيرد.

وي حديث غدير را دنيايي از معارف عنوان نموده و اظهار داشت: حديث غدير دنيايي از معارف است و توفيق بازسازي واقعه غدير به بسيجيان داده شده كه از سال ۸۹ توسط هنرمندان بسيجي اجرايي گشته است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين مراجع تقليد را مشوق اصلي اين كار دانسته و تاكيد كرد: بازسازي واقعه غدير در مساحتي چند كيلومتري چند كيلومتري در طول و عرض و ۳۰۰ هنرور و هنرمند در هر اجرا و ده ها هزار بيننده بزرگترين تئاتر در دنيا مي باشد كه منحصر به فرد بوده و خاص ملت ايران است.

وي توسعه اين نمايش را طي سال ۹۰ در ۷۳ نقطه از كشور و انتشار دو عنوان كتاب مرتبط يادآور شده و تصريح كرد: در سال ۹۱ بازسازي واقعه غدير در ۸۳ شهر كشور صورت گرفت كه شاهد حضور علماء و شخصيت هاي برجسته حوزوي، و ساير مسئولين و استقبال كم نظير اين عزيزان بوديم.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج اجراي نمايش غدير خم به عنوان بزرگترين نمايش ميداني جهان به طور همزمان در ۱۲۲ شهر كشور توسط بسيجيان را يادآور شده و خاطر نشان كرد: امسال در برخي از شهرها با استقبال فراوان مردم اين بازسازي طي دو تا سه روز برگزار مي شود كه علاوه بر جنبه نمايشي و بازسازي، محتواي خطبه غدير نيز قرائت مي شود.

وي در ادامه بيان كرد: در اجراي بازسازي عيد غدير مردم مانند عزاداري هاي محرم و صفر جهت تامين هزينه ها و امكانات مشاركت مي كنند.

سردار نقدي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر نحوه پاسخگويي بسيج به تحريف سخنان امام راحل تاكيد نمود: براي جلوگيري از تحريف سخنان امام راحل بايستي وصيت نامه ايشان به عنوان چكيده اصول انقلاب اسلامي به صورت مستمر بازخواني شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در خصوص مذاكره با شيطان بزرگ تاكيد كرد: هر مذاكره و توافقي وابسته به استحكام دروني نظام است و آنان كه تصور مي كنند محور؛ اقدام ديپلماسي است اشتباه مي كنند چرا كه با فعاليت هاي ديپلماسي، مسائل اقتصادي كشور اصلاح نخواهد شد و بايد چشم مسئولين به ظرفيت هاي داخلي دوخته شود.انتهاي خبر/


کد مطلب: 9596

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9596/بزرگترين-نمايش-ميداني-جهان-طور-همزمان-۱۲۲-شهر-كشور-توسط-بسيجيان-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir