کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موافقت وزارت نفت برای ایجاد تصفیه خانه اب اشامیدنی شهر سرخون

15 بهمن 1391 ساعت 10:54


به گزارش خبرنگار چهان بین نیوز، خسروی گفت: این تصفیه خانه قرار است بر روی چشمه و منبع تامین اب اشامیدنی این منطقه ایجاد شود. خسروی افزود در این نامه  کدیوریکی از مسولان در وزارتخانه نفت،  از مردم منطقه سرخون به دلیل تنگناهای معیشتی ایجاد شده برای آنان عذرخواهی کرده و خواستار اختصاص 150متر مربع زمین برای ایجاد نصفیه خانه بر روی چشمه سرخون شده است . وی خاطرنشان کرد زمین مورد نیاز با مشارکت شورا ی اسلامی شهر سرخون و اهالی روستا اختصاص داده شد. اهالی روستای سرخون به دلیل آلوده بودن آب آشامیدنی به نفت، از ابتدای آذرماه پارسال از آب های بسته بندی شده و آب معدنی استفاده می کنند.

نشت نفت از تلمبه خانه گندمکار در نزدیکی چشمه تأمین آب روستاهای بخش میانکوه شهرستان اردل و دفن غیراصولی لجن های نفتی این تلمبه خانه، چشمه تأمین آب آشامیدنی مردم روستا و آب مزارع پرورش ماهی این منطقه را آلوده کرده است.

نشت مواد نفتی در آب های منطقه سرخون شهرستان اردل باعث آلودگی منابع آب آشامیدنی و خاک، آسیب های پوستی و گوارشی ساکنان منطقه و آلودگی مزارع پرورش ماهی و تلفات آبزیان شده و صدمات اقتصادی و زیست محیطی را به دنبال داشته است.


کد مطلب: 4812

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/4812/موافقت-وزارت-نفت-ایجاد-تصفیه-خانه-اب-اشامیدنی-شهر-سرخون

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir