۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۲۳۹۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

وجود بیش از 100 بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری/حضور جوانان در هیئت امنای امامزادگان پررنگ می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل در تلاش است که اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه از جوانان باشد و امسال و سال آینده این حضور پررنگ‌تر خواهد شد.
وجود بیش از 100 بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری/حضور جوانان در هیئت امنای امامزادگان پررنگ می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بقاع متبرکه در کشور و استان ظرفیت بزرگی دارند و بیش از ۸ هزار امامزاده و بقعه در کشور وجود دارد که سهم چهارمحال و بختیاری ۱۰۱ بقعه ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه علما قائل به این هستند که اگر امامزادگان به ایران نمی‌آمدند فقه کامل نمی‌شد اضافه کرد: امامزادگان به دلیل شرایط سخت آن زمان برای آنکه شناخته نشوند از اسامی ترکی یا ایرانی استفاده می‌کردند و به همین دلیل نام برخی از این امامزادگان عربی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بقاع متبرکه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ "بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند"، و این یعنی باید به این اماکن مقدس بسیار بها داده شود.

امیری با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب فیزیکی و روانی بقاع متبرکه و ایجاد شبهه در فضای مجازی یادآور شد: ما همواره به دنبال شبهه‌زدایی در این فضا هستیم اما این تلاش دشمن نشان‌دهنده آن است که هنوز هم نسبت به امامزادگان دشمنی و کینه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان هر کدام ثمره خاصی دارد خاطرنشان کرد: امامزادگان بر روح و روان انسان تاثیر دارند و همین تاثیر مثبت انسان را به سمت آن‌ها گرایش می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال  و بختیاری از تعریف ۴۰ شناسه برنامه فرهنگی برای هر بقعه خبر داد و گفت: کاردکرد فرهنگی، زیارتی، آموزشی، اجتماعی، حفظ قرآن کریم، فعالیت‌های قرآنی و... همه در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است و در دو سال گذشته کارکرد اجتماعی بطور جدی مورد توجه قرار و درحال اجرا است.

وی با اشاره به اداره مردمی بقاع متبرکه تاکید کرد: سیاست اوقاف و امور خیریه هم بر این است که این مردم برای اداره امامزادگان مشارکت داشته باشند و در تلاش است که هیئت امنای بقاع متبرکه از جوانان باشد و امسال و سال آینده این حضور پررنگ‌تر خواهد شد.

امیری بیان داشت: نذورات بقاع متبرکه در خود آن امامزاده هزینه می‌شود و هر امامزاده حساب خاص خود را دارد و اجازه شرعی و قانونی برای آنکه درآمد یک امامزاده جایی دیگر هزینه شود وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود کمبودها در حوزه بقاع متبرکه تاکید کرد: در برخی از این اماکن زیرساخت مهمی چون سرویس بهداشتی وجود ندارد و باید برای رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

امیری با تاکید بر اینکه در حوزه خادمین امامزادگان باوجود برگزاری دوره‌های آموزشی، ضعف‌هایی وجود دارد که در پی رفع آن‌ها هستیم یادآور شد: ۵۰ درصد از خادمین بقاع متبرکه در این استان به‌صورت رایگان و برای رضای خدا کار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری جذب سرمایه‌گذار در جهت سرمایه‌گذاری برای تحقق توریسم مذهبی در این استان را هدف اصلی این اداره دانست و بیان داشت: این کار در امامزاده حمزه ‌علی (ع)  درحال اجرا است و بیشتر کارها به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به قرارگیری در دهه کرامت اضافه کرد: آذین‌بندی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در بقاع متبرکه، غبارروبی و عطرافشانی بقاع و... ازجمله اقداماتی است که در این دهه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تولید محتوا در دهه کرامت را از اهداف این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری بزرگداشت امامزادگان از دیگر برنامه‌هاست که در شهرکرد، بروجن و لردگان برگزار خواهد شد.

امیری همچنین از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن در ۲۰ و ۲۱ تیرماه در ۱۲ رشته خبر داد و عنوان داشت: ۲۶۵ نفر در این مسابقاتبه رقابت می‌پردازند.


انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۲:۵۰

28 Dec 2019