۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۲۳۹۰
امام جمعه شهرکرد:

دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است/ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون دشمنی‌های آمریکا نه تنها از اول انقلاب کم نشده است بلکه روز به روز بیشتر شده است و هر چه توانستند دشمنی کردند.
دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است/ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در مسئله برجام مسؤولان باید در تصمیم خود جدی باشند و بیش‌تر از این اجازه ندهند کشور دچار ضرر شود؛ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است.

سکوت در مقابل انواع فساد موجب بی‌ارزش و عادی‌ شدن این مسائل در جامعه می‌شود
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه سازش و سکوت در مقابل انواع فساد موجب بی‌ارزش و عادی‌ شدن این مسائل در جامعه می‌شود، افزود: مؤمنان باید در مقابل فساد اداری، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، اخلاقی و ... امر به معروف کنند و غیرت دینی خود را نشان دهند؛ کسی نمی‌تواند بگوید مؤمن است و در مقابل ظلم و فساد سکوت کند.

وی ادامه داد: دولتمردان، تریبون‌داران، عالمان دینی و مردم هر کدام به‌نوعی در راستای مقابله و مبارزه با فساد وظیفه دارند؛ کوتاهی در این زمینه باعث می‌شود خطر جامعه را تهدید کند.

نکونام با تأکید بر اینکه برخی عامدانه و برخی از روی غفلت دست به جرم‌های مشهود می‌زنند، خاطرنشان کرد: اگر جرم از روی عمد انجام شود با تذکر و ارشاد فرد اصلاح نمی‌شود؛ اما کسانی که از روی غفلت دچار خطا می‌شوند را می‌توان با امر به معروف و نهی از منکر ارشاد کرد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی به سمت گناه و ابتذال می‌روند، اضافه کرد: طلایه‌داران امر به معروف در اقدامی خودجوش در دوره‌ای برای اصلاح جامعه شرکت می‌کنند و در این راه هیچ تسامحی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: عده‌ای در تلاشند زبان‌های گویا در جامعه را ساکت کنند و اجازه ندهند صدای رسای آن‌ها به جامعه برسد؛ نباید جلوی حق‌گویی در جامعه گرفته شود و همه باید انتقادپذیر باشند.

نکونام با اشاره به تبعات تخریب در جامعه، اظهار داشت: برخی به‌دنبال تخریب جایگاه‌های ارزشی در نظام اسلامی هستند و شاهد بودیم که امام علی ( ع) به همین علت 25 سال خانه‌نشین شد؛ ما نباید هر حرفی را باور کنیم.

دشمنی آمریکا با مردم ایران بیش از گذشته است

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان نمود: آمریکا دشمن اول و سرسخت جمهوری اسلامی ایران بوده و تا الان نیز این دشمنی ادامه داشته است و آمریکا حیله های مختلف، مکرها، توطئه‌های مختلف به کار گرفته است و به اشکال مختلف خودش را نشان داده و دستکش چدنی و دستکش مخملین خودش را نشان داده است و در هر صورتی آمده خودش را نشان داده است، ولی به فضل پروردگار دستش رو شده است و به جایی نرسیده است.

وی با اشاره به سالروز مناسبت ۱۸ تیر در سال ۱۳۵۹ گفت: در این تاریخ یک فتنه‌ای از فتنه‌های دیگر آمریکایی در این کشور خنثی شد و آن فتنه کودتای نوژه بود که در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب بود و اطلاع دقیقی که به ایشان داده شد و آن کار بسیار زیرکانه و حساب شده ای که در این فتنه و کودتا پیش بینی کرده بودند ولی به فضل پروردگار و به حول و قوه الهی خنثی شد و ۱۴ تیر در سال ۱۳۵۹ هم مسدود شدن دارایی های ایران توسط آمریکا است که همچنان هم ادامه دارد.

برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است
امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران پایان نمی‌پذیرد، تأکید کرد: در مسئله برجام مسؤولان باید در تصمیم خود جدی باشند و بیش‌تر از این اجازه ندهند کشور دچار ضرر شود؛ برجام تاکنون جز ضرر چیزی برای کشور چیزی نداشته است.
وی اضافه کرد: برجام توسط خود آمریکایی‌ها نقض شد و ما نباید بیش‌تر از این در این خصوص مسامحه کنیم؛ باید با تعیین تکلیف برجام اجازه فعالیت آزادنه و مستقل مردم را در برنامه‌ها بدهیم.

نکونام در پایان رساندن پیام اسلام و تبلیغ را از مهم‌ترین اهداف تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با استناد بر منابع دینی در این طرح تبیین و وظایف آحاد مردم و خواص برای آن‌ها تعریف می‌شود؛ تمامی دستگاه‌ها باید با حرکت جهادی به سمت اصلاح امور حرکت کنند.

انتهای پیام/1028ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۰:۱۰

30 Dec 2019