۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۲۷
یاداشت/

جوانگرايي و بهارستان؛ پيوندي جذاب براي آينده مجلس شوراي اسلامي

مجلس شوراي اسلامي نياز به تغيير نسل و ورود جوانان به فضاي سياسي کشور دارد.
جوانگرايي و بهارستان؛ پيوندي جذاب براي آينده مجلس شوراي اسلامي
به گزارش جهانبین نیوز؛  حدود هشت ماه ديگر تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است.
 
از چند ماه قبل بسياري از افراد معمولا صاحب منصب جهت حضور در ميدان رقابت در حال برنامه ريزي هستند. همه افرادي که درحال برنامه ريزي براي حضور در اين رقابت سياسي بزرگ هستند به خوبي مي دانند که اين چندماه باقي مانده زمان مناسبي براي اثبات خود و جذب هسته اوليه اي از طرفداران است (اگر چه به لحاظ قانوني از هر گونه تبليغ و... در ارتباط با انتخابات ممنوع هستند) به همين جهت از هر روش و ترفندي استفاده مي کنند تا با آمادگي کامل در فرصت قانوني فعاليت هاي انتخاباتي، شرکت کنند.

اما مشاهدات در زمينه انتخابات در سال هاي اخير نشان داده که معمولا افرادي که در طي سال ها براي رسيدن به کرسي بهارستان رقابت مي کردند همچنان در صدد تلاش براي تکيه زدن بر کرسي پارلمان هستند، به همين دليل حضور چندباره اين افراد ميدان رقابت را براي جوان ها محدود کرده؛ زيرا بسياري از پيشکسوتان عرصه انتخابات مجلس شوراي اسلامي با داشتن دو فاکتور شهرت و ثروت، امکانات بيشتري براي حضور در اين فضاي سياسي دارند و اين مسئله به خوبي نشان مي دهد که ميدان براي جوانان تا حدودي با محدوديت هايي همراه است.

 وجود اين محدوديت ها و ديدگاه مثبت اکثريت رأي دهندگان نسبت به افراد با تجربه که از شهرت و ثروت نيز برخوردارند، موجب ترديد جوانان و حتي بي انگيزه شدن آنها براي حضور در اين فضا شده است.

اين مسئله آسيب جدي براي آينده بهارستان محسوب مي شود براي مثال تيم ملي فوتبال زماني مي تواند نسبت به آينده خود خوشبين باشد که تيم ملي اميد قدرتمندي وجود داشته باشد تا آينده تيم ملي بزرگسالان را تضمين کند، به عبارتي تيم ملي نياز به تزريق نيروي جواني دارد که تنها از طريق اميدها يعني جوانان شکل خواهد گرفت.

اين مثال به روشني نشان مي دهد که مجلس شوراي اسلامي نيز نياز به تغيير نسل و ورود جوانان به فضاي سياسي کشور دارد.

بنابراين لازم و واجب است که نيروي جوان از تجربه هاي پيشکسوتان عرصه انتخابات و نمايندهاي محترم فعلي و سابق مجلس شوراي اسلامي استفاده کنند تا در عين جواني با تجربه شوند و با تدبير در مسيري گام بگذارند که به بهارستان منتهي خواهد شد.

فضاي انتخابات در شهرستان لردگان نيز معمولا در سال هاي اخير به همين شيوه بوده است. به عبارتي چهره هايي آماده رقابت مي شوند که بارها و بارها در دوره هاي قبل حضور داشته اند و مجددا به ميدان بازمي گردند. اگر چه افراد با تجربه قابل احترام هستند و مي بايست تجربه ها و دانش اين افراد در اختيار جوان ها قرار بگيرد.
 
در ماه هاي آينده حضور جوانان در ميدان رقابت انتخاباتي نيازمند دو مسئله مهم مي باشد:

1- حمايت پيشکسوتان اين عرصه با فراهم کردن زمينه هاي حضور جوانان

2- افزايش اعتماد و ديدگاه مثبت مردم نسبت به جوانان

بدين ترتيب در شهرستان لردگان نيز بهتر است اين دو مورد توجه همه جانبه قرار بگيرد و با توجه به فضايي که بر جريان هاي اصولگرا و اصلاح طلب حاکم شده بهترين فرصت براي جوانان مؤمن و  انقلابي است تا با پيروي از بيانات مقام معظم رهبري و گام دوم انقلاب در عرصه رقابت هاي انتخاباتي حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است که بزرگترين معيار براي يک فرد ميزان صلاحيت و شايستگي آن فرد است و در گام بعد اولويت با جوانان با تجربه اي است که در مسير ارزش هاي انقلاب اسلامي فعاليت مي کنند و با درس گرفتن از تجربه کانديدها و نمايندگان سابق در اين ميدان آماده رقابت هستند.  

در مجموع اميدواريم فضا به گونه اي باشد که جوانان حضور مؤثري در همه عرصه ها داشته باشند، حضوري که قطعا به حمايت مردم و اشخاص داراي سابقه در آن حوره نياز خواهد داشت و همچنين اميد است در هشت ماه آينده فضاي جامعه به خصوص در شهرستان لردگان به شکلي باشد که جوانگرايي در اولويت قرار بگيرد.

نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۱:۲۶

27 Dec 2019