۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۲۲۷۰

ایجاد فضای نشاط اجتماعی راهکاری موثر برای پیشگری از اعتیاد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: فضای نشاط اجتماعی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی که یک پایه آن توجه به مسئله فرهنگی است یکی از اقدامات موثر برای پیشگری از اعتیاد است.
ایجاد فضای نشاط اجتماعی راهکاری موثر برای پیشگری از اعتیاد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید غدیر مرتضوی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتیاد به عنوان اولین آسیب اجتماعی کشور به حساب می آید که باید روی این مسئله توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه های افراد جامعه به سمت جلوگیری از آسیب اجتماعی کم رنگ است بیان داشت: باید در حوزه جلوگیری از اعتیادتوجه و اهمیت ویژه ای داده شود.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه اجرای ضعیف باعث شده توفیق مبارزه با مواد مخدر به حد وسط برسد عنوان داشت: روند اقدامات در اجراها باید روبه توسعه باشد.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه ورزشی، ورزش و جوانان در عرصه پیشگیری از اعتیاد یک تحول عظیمی را ایجاد کردند اضافه کرد: فضای نشاط اجتماعی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی که یک پایه آن توجه به مسئله فرهنگی همه ازجمله اقداماتی بوده که ورزش و جوانان استان انجام داده است.
 
وی از افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان و گفت: امروز اگر از منطقه آلوده شهرکرد نام برده شود کسی از کم‌کاری نمی تواند حرفی بزند.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه 380 نفر در سال 97 از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده‌اند ادامه داد: کشفیات در سال جاری افزایش 23 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، همچنین از ابتدای سال تاکنون یک تن و 105 کیلوگرم مواد مخدر در کنترل محورهای مواصلاتی کشف شده است.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حوزه درمان ما از انتها به ابتدا رسیدیم و توجه به اصل پیشگیری با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
وی ظرفیت موجود را ظرفیتی قابل قبول و متناسب با استانداردهای موجود دانست و تاکید کرد: وقتی فرد وارد چرخه درمان می‌شود اگر انگیزه داشته باشد میل به ترک اعتیاد در وی بیشتر خواهد شد.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: 72 مرکز درمانی در سطح استان وجود دارد که ارائه خدمت می‌کنند و مراجعه به مراکز درمانی روند مطلوبی را طی می کند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۷:۳۲

30 Dec 2019