۰
plusresetminus
صبح امروز متاسفانه بر اثر آتش سوزي يک دستگاه وانت در جاده پشت‌کوه فلارد به ريگ دچار آتش سوزي شد و به طور کامل در آتش سوخت و بعد از ساعت‌ها دود و آتش به جز ضايعات سوخته چيز ديگري بر جاي نمانده است.
حريق خودروي وانت در لردگان/ کمبود امکانات اطفاء حريق زنگ خطري براي مسئولان ستاد حوادث لردگان
به گزارش جهانبین نیوز؛ صبح امروز متاسفانه بر اثر آتش سوزي يک دستگاه وانت در جاده پشت‌کوه فلارد به ريگ دچار آتش سوزي شد و به طور کامل در آتش سوخت و خوشبختانه اين حادثه هيچگونه صدمه جاني نداشت و بعد از ساعت‌ها دود و آتش به جز ضايعات سوخته چيز ديگري بر جاي نمانده است .علت دقيق آتش‌سوزي اين خودرو مشخص نيست اما به گفته راننده خودرو سيم کشي خودرو دچار آتش‌سوزي شد.

نکته قابل توجه اين مي‌باشد که پس از ساعت ها اين وانت پيکان هنوز در آتش مي سوزد ولي هيچ يک از نيروهاي آتش‌نشاني در صحنه حاضر نشدند.
 
 آتش سوزي يکي از مواردي است که هر روزه در گوشه و کنار شهرها اتفاق مي‌افتد و آتش، زمان و مکان نمي شناسد و هر وقت که بتواند حضور مي يابد و اين ما هستيم که بايد از اين مهمان ناخوانده پذيرايي و مهم نيست که چقدر براي آن آمادگي داريم.

اگر در شروع يک آتش سوزي اقدامات موثري صورت پذيرد امکان کاهش خطرات، حفظ جان و مال وجود دارد و يکي از مهمترين عوامل در کاهش آسيب‌هاي ناشي از آتش سوزي وجود تجهيزات و امکانات مناسب و در کنار آن نيروهاي متخصص و آشنا به اين کار است.

شهر لردگان يک ايستگاه آتش‌نشاني دارد اما امکانات مناسبي براي مقابله با حوادث ضروري و از جمله آتش سوزي در اختيار آنها نيست و متاسفانه مسئولين تا کنون اقدام مناسبي در اين خصوص انجام نداده اند . .
اين ايستگاه دو ماشين آتش نشاني دارد و از اين دو ماشين که براي حوادث شهر و حومه در نظر گرفته شده  يکي از آن‌ها قديمي و ديگري هم  جوابگوي چند دقيقه اطفاء حريق نيست.
 
حسين پور مدير آتشنشاني لردگان در اين خصوص گفت: حادثه  آتش سوزي يک دستگاه وانت در جاده روستاي مله  از توابع دهستان ريگ و در فاصله 40 کيلومتري شهر لردگان ساعت 8:30 صبح امروز شنبه 25 خرداد 98 به اين ايستگاه آتشنشاني گزارش داده شد که به دليل طول مسافت با محل حادثه و عدم دستور فرماندار در محل حادثه حاضر نشديم . اما در فاصله 15 کيلومتري محل حادثه ايستگاه آتشنشاني بخش فلارد وجود دارد که اولويت عمليات اطفاء حريق با اين ايستگاه بود .
 
حال اين سئوال مطرح است وقتي که در مهار آتش يک دستگاه خودرو عاجز هستيم اگر آتش به چند ساختمان و يا حتي به يک محله کشيده شود چگونه بايد آن را مهار کرد و اگر به فکر تامين امکانات اطفاء حريق مناسب و تجهيز ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني نباشيم در آينده شاهد حوادثي فراواني از اين دست خواهيم بود.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۶:۳۸

27 Dec 2019