۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۴۲۲۴۵
اقدام پسندیده مردم روستای کاکُلّک/

ایثار، رنگ ندارد!/ اهدای داوطلبانه باغات برای خاموش کردن ناقوس مرگ!

مشارکت اهالی روستا کاکُلّک چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح های مختلف بی نظیر است و این همدلی باعث رشد و توسعه روستا می گردد.
ایثار، رنگ ندارد!/ اهدای داوطلبانه باغات برای خاموش کردن ناقوس مرگ!
به گزارش جهانبین نیوز، امروزه مشاركت روستائيان در امورات و با ديد تخصصي تر در توسعه آن منطقه ، از ضروريات برنامه ريزي در محيط هاي روستايي به شمار مي رود.

در اين ميان با مرور تاريخ مشاركتهاي روستائيان در امور روستاها با دو الگو يا روند روبه رو مي شويم.

اولين الگو، الگوي مشاركت سنتي روستائيان در قالب مقرارت عرفي و به صورت نانوشته بوده است كه بيش از همه با انگيزه هاي اقتصادي – اجتماعي صورت مي گرفته است. دومين الگو، الگوي مشاركت جديد در قالب قوانين و مقرارتي است كه به همكاري مردم شكل قانوني و اداري مي بخشيد.

توسعه و تحول پویا  بویژ ه در مناطق روستایی بیش از گذشته ضرورت مشارکت مردمی در کلیه سطوح برنامه ریزی و اجرای آن آشکار ساخته است .

آینده امیدوار کننده زمانی به وقوع خواهد پیوست که مردم مشتاق باشند در امر توسعه مشارکت و منابعشان را در مسیر جامعه خود بکار گیرند .

کاکلک ، روستایی با نوای دل انگیز همراهی وهمدلی
روستای کاکلک  واقع در 18 کیلومتری  شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری نمونه ای بارز از همراهی وهمدلی است .
 

مشارکت از ارکان اصلی توسعه روستایی است
یکی از اهالی روستای کاکلک در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: مشارکت اهالی روستا در اجرای طرح های مختلف بی نظیر است و این همدلی باعث رشد و توسعه روستا می گردد.

وی به اجرای طرح تعریض جاده ورودی  روستا اشاره و به خبرنگار جهانبین نیوز گفت:  همدلی اهالی روستا منجر به این شده است که برای تعریض جاده هریک از اهالی نسبت و توانایی که دارد (نیروی انسانی ، مصالح، واگذاری قسمتی اززمین ) بدون هیچ چشم داشتی  و  با رضایت کامل  مشارکت کنند.




اجرای طرح های عمرانی در روستا ها مشارکت مردم را می طلبد

معصومه جهانبین دهیار روستای کاکلک در این رابطه به خبرنگار جهانبین نیوز گفت: با توجه به کمبود اعتبارات ، همت، همراهی و همدلی اهالی روستا در جهت به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی روستا از جمله بهسازی معابر ، احداث خانه عالم و... بی نظیر بوده است.

 وی  با تاکید بر مشارکت اهالی روستا برای اجرای طرح های عمرانی وزیربنایی روستا افزود: تعریض جاده ورودی روستا یکی دیگر از نمونه های مشارکت اهالی روستا است.

دهیار روستای کاکلک با اشاره به  مشکلات جاده ورودی روستا اذعان داشت: قبل  از اجرای این طرح عرض کم جاده مشکلات عمده  ای از لحاظ  ترافیکی و بروز تصادفات برای اهالی روستا ا یجاد می گردید .

جهانبین افزود : با رضایت اهالی روستا ، از لحاظ مالی  ویا واگذاری بخشی از باغات خود بصورت رایگان به دهیاری در اجرای این طرح مشارکت نمودند.
جهانبین ضمن قدردانی از اقدام اهالی روستای کاکلک بیان کرد: اینگونه مشارکت ها بخصوص در روستا ها باعث اجرای سریعتر پروژها  و همچنین باعث  سرعت  بخشیدن به توسعه و پیشرفت روستا می گردد.

وی در پایان از همکاری بخشدارمرکزی شهرستان شهرکرد ، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان و مسئولانی که در اجرای طرح تعریض جاده ورودی روستای کاکلک همکاری داشتند تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها ادامه داشته باشد.




به گزارش جهانبین نیوز ، بدون شک یکی از شاخصه های اصلی توسعه روستا داشتن اتحاد و همدلی  است ، اهالی روستای کاکلک به خوبی نشان دادند که با همدلی و همراهی می توان مشکلات را با سرعت بیشتری پشت سر گذاشت و به توسعه  جامعه زندگی خود کمک کنند و این می تواند الگویی باشد برای دیگر روستا ها وحتی شهرهای استان

گزارش از امیر کیوانی هفشجانی
انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۶:۳۸

28 Dec 2019