۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۳۳
گردشگری/

لردگان، شهري با مکان‌هاي تفريحي و توريستي زيبا در ايران

شهرستان لردگان يکي از شهرستان‌هاي زيباي استان چهارمحال و بختياري است که به‌علت داشتن آب و هواي مساعد و محيط مناسب براي زندگي، يکي از مکان‌هاي زيستي بشري در ايران بشمار مي‌رود.
لردگان، شهري با مکان‌هاي تفريحي و توريستي زيبا در ايران
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرستان لردگان شهر رنگ‌ها، شهر دلير مردان و شير زنان بختياري، شهر خوبان، بهشت گمشده‌اي كه در جنوب شرقي استان چهارمحال و بختياري قرار گرفته ‌است.

 مردمان لردگان از لران بختياري هستند و اقليم لردگان نيمه مرطوب گرم با زمستان‌هاي نيمه سرد است.

اين شهرستان در جنوب استان چهارمحال و بختياري واقع است و از نظر موقعيت نسبي از سمت شمال به شهرستان‌هاي بروجن و اردل، از سمت جنوب به استان كهگلويه و بويراحمد و از سمت شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان منتهي مي‌شود.

لردگان در گذشته مركز ايالت فردن بوده كه به معني مركز ماواي اقوام لر زبان است، ناصرخسرو قبادياني در سفر نامه خود از لردگان(لردجان) نام به ميان آورده است.

جوشش چشمه‌برم در مرکز شهر لردگان گردشگاه با همين نام را بوجود آورده‌ است، اين چشمه پرآب علاوه بر تأمين آب کشاورزي يکي از سرشاخه‌هاي کارون به‌شمار مي‌آيد.


‌آبشار آتشگاه، چشمه سندگان، چشمه برم (لردگان و مالخليفه)، چشمه خاني، جنگل‌هاي بلوط منطقه، مناطق زيباي ارمند و بارز و شوآر، پارک جنگلي چارطاقي منچ، پارك جنگلي پروز، حاشيه سد کارون۴، حاشيه رودخانه خرسان از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان است.

رودخانه‌هاي مهم خرسان و ارمند كه از سرشاخه‌هاي اصلي كارون هستند در اين شهرستان جريان دارند و بر همين اساس سدهاي مهمي چون كارون ۴، سدهاي خرسان ۱، ۲ و ۳ و كارون ۵ بر روي رودخانه‌هاي شهرستان احداث و يا در حال احداث است.

از معروف‌ترين اماكن تاريخي و مذهبي اين شهرستان مي‌توان به بقاياي ‌قلعه دشت پاگرد، برج سردشت،‌ بقاياي کاروانسراي قلعه مدرسه، بقاياي بناي چارطاقي منچ، مسجد تاريخي روستاي سونك، امامزاده شاه عبدالرحمن روستاي بيدله، امامزاده ميل شاه روستاي بارز، امامزاده روستاي شهسوار، امامزاده عباس‌علي روستاي برجويي، امامزاده حسن اشاره كرد.


لردگان داراي دشت‌هاي حاصلخيري است، كه از معروف‌ترين آن‌ها ‌مي‌توان از دشت جمال، دشت فلارد و دشت لردگان و كوههاي مرتفع و بلندي همچون كوه ريگ، كوه غارون ، كوه بادامستان، كوه گوميه، كوه سرخ، كوه سيوك، كوه آس‌جم، كوه آب‌باغ نام برد.

افتتاح جاده جديد لردگان – خوزستان، بهترين و كوتاهترين مسير ارتباطي استان‌هاي مركزي كشور مانند اصفهان و يزد به خوزستان است، كه از شهرستان لردگان مي‌گذرد و همچنين ارتباط مناطق مركزي كشور به استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد، فارس و بوشهر از اين شهرستان ميسر و مطلوب است.

 اين شهرستان از لحاظ كشاورزي بخصوص در زمينه كشت غلات از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و به لحاظ طبيعي و آب و هوايي اين شهرستان را مي‌توان يكي از نقاط مستعد و مناسب سرمايه‌گذاري در صنعت توريسم و گردشگري در تمامي طول سال معرفي كرد.

انواع بافته‌هاي داري و عشايري نظير گليم، جاجيم، خورجين و البسه محلي صنايع دستي رايج اين شهرستان است.

از مهم‌ترين سوغات محلي اين شهرستان مي‌توان به انواع لبنيات،گياهان دارويي و برنج محلي اشاره كرد.

شهرستان لردگان ‌با مركزيت شهر لردگان در فاصله ۱۶۰ كيلومتري از مركز استان و با مساحت حدود سه هزار ۳۹۷ كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر 220 هزار نفر، شامل 4 بخش ‌۴ شهر و با ارتفاع يك هزار و۷۰۰ متر از سطح دريا قرار دارد.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۴۵

28 Dec 2019