کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

ویژگی‌های امام خمینی (ره) در وجود رهبر فرزانه انقلاب تجلی یافته است/ اعتماد به جوانان، رمز پیروزی امام راحل

13 خرداد 1398 ساعت 13:49

معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: صفات و ویژگی های امام خمینی (ره) در طول شاگردی رهبر فرزانه انقلاب در وجود این مرد بزرگ تجلی کرده است، حقیقتا وقتی انسان چهره نورانی و بصیرت این رهبر را می بینند مثل این است که دارد امام (ره ) را مشاهده می کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم ظهر امروز در سی امین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که در مهدیه مصلی شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: همان طور که وجود امام یک نعمت خاصی بود، وجود جانشین بر حق ایشان نیز نعمتی خاص است برای این ملت خاص.

وی با اشاره به صفات و ویژگی های برجسته امام (ره) بیان داشت: صفات و ویژگی های امام خمینی (ره) در طول شاگردی رهبر فرزانه انقلاب در وجود این مرد بزرگ تجلی کرده است، حقیقتا وقتی انسان چهره نورانی و بصیرت این رهبر را می بینند مثل این است که دارد امام (ره ) را مشاهده می کند.


حجت الاسلام همتیان اولین ویژگی امام (ره) را ایمان راستین و اتصال به ائمه دانست و ادامه داد: امام (ره ) یک مصداق برجسته و نمونه برای مومن راستین است که ایمانش در افکاراش ساری و جاری می باشد.

وی عمل صالح امام (ره) را جلوه ایمان ایشان دانست و یاد آور شد: در پرتو همین ایمان و اعتبار بود که ایشان از یک صلابت و امنیت خاطر، برخوردار بود.


معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به روزی که امام (ره) در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستاد اضافه کرد: زمان دفاع مقدس دلهای زیادی لرزید اما امام (ره ) با آرامش چنان سیلی به صدام زد که دیگر هیچ دشمنی به خود اجازه دست درازی به کشور ایران را ندهد.


وی خاطر نشان کرد: ایمان و عمل صالح امام (ره) جوانان را راهی جبهه ها می کرد، خیلی از جوانان آرامش امام را دیده بودند و با قوت قلب پشت امام ایستادند و صحنه های دفاع مقدس همه تداعی کننده صحرا کربلا شد.

حجت الاسلام همتیان افزود: یاد خدا انچنان امام (ره) را آرام کرده بود که تا آخرین لحظات این آرامش را به همراه داشت و ایشان با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار حق شتافت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به شجاعت امام راحل بیان داشت: امام (ره) دنیا و دنیامداران را حقیر می‌دانست و ملت ایران هیچ‌گاه روزی را که ایشان فریاد زدند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند" از یاد نمی‌برد.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره)  فرمودند "که من هیچ گاه مضطرب و لرزان نمی‌شوم" و این نشان از شجاعت ایشان است.

حجت‌الاسلام همتیان بیان داشت: امام راحل ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود کرده بود و با وجود نگرانی بسیاری از اطرافیانشان ایشان تاکید به ماندن در خانه و محله ساده شان را داشتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه افق دید امام خمینی (ره) از همه مرزها و دیوارها می گذشت و حرکات دشمن را از نحوه حرف و موضع گیری هایش متوجه می‌شدند و اخطارهای لازم را به مردم و مسئولان می‌دادند ادامه داد: امام (ره) در چشم مردم شخصیتی بود که همه کاخ نشینان را از عرش به زمین کشاند و با توجه و بها دادن به جوانان از ظرفیت آن ها بهره گرفت و انقلاب را ساخت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 42197

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42197/ویژگی-های-امام-خمینی-ره-وجود-رهبر-فرزانه-انقلاب-تجلی-یافته-اعتماد-جوانان-رمز-پیروزی-راحل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir