۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۱۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد

فشار خون قاتل خاموش اما قابل کنترل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: فشار خون علی‌رغم عوارض بالا یک بیماری آسان و ارزان بوده که پیشگیری و تشخیص بسیار ساده‌ای دارد و تنها نیاز به آموزش همگانی دارد.
فشار خون قاتل خاموش اما قابل کنترل
به گزارش جهانبین نیوز؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برپایی بسیج ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: فشارخون بالا یک بیماری مزمن بوده که به دلیل فشار بالای جریان خون به عروق و ارگان‌ها و پمپاژ بالا توسط قلب بسیار حائز اهمیت است.

شیرانی فشار خون را قاتل خاموش معرفی و افزود: این بیماری یک بیماری بی علامت بوده اما درعین حال عوارض بالایی ازجمله اسیب به ارگان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

وی شایع‌ترین عامل پرفشاری خونی را مرگ زودرس و ازکارافتادگی عنوان و تصریح کرد: این بیماری موجب کاهش عمر و ازکارافتادگی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: این بیماری علی‌رغم عوارض بالا یک بیماری آسان و ارزان بوده که پیشگیری و تشخیص بسیار ساده‌ای دارد و تنها نیاز به آموزش همگانی دارد.

شیرانی عدم اگاهی مردم از فشار خون بالای خود را مهم‌ترین عامل ایجاد این بیماری دانست و گفت: عدم کنترل فشار خون بسیار مهم بوده و به دلیل تغییر سبک بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیرواگیر رفته‌اند که با آموزش و بالا رفتن آگاهی مردم به راحتی قابل درمان بوده است.

وی تاکید کرد: برای مقابله و کنترل فشار خون بالا در جامعه  باید فشار خون افردا در معرض خطر به ویژه افراد بالای 30 سال و بیماران کلیوی و زنان بارداری اندازه‌گیری شود تا بتوان آن را به موقع تشخیص و درمان کرد.

شیرانی آغاز طرح بسیج ملی فشار خون را هم‌زمان با روز فشار خون خواند و گفت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه ارد.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۹:۴۰

27 Dec 2019