۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۲۱۶۷
ياداشت/

روز جهاني قدس؛ روز بيداري وجدان ها و اتحاد انساني بر عليه ظالم

روز جهاني قدس، روز بيداري وجدان انسان هايي مي باشد که فارغ از هر دين و نژادي به مسئله فلسطين نگاه انساني دارند. جنايت بر عليه بشريت در فلسطين توسط سربازان صهيونيستي و با حمايت انگليس و آمريکا يک حقيقت بزرگ است...
روز جهاني قدس؛ روز بيداري وجدان ها و اتحاد انساني بر عليه ظالم
به گزارش جهانبین نیوز؛ ظلم در هر سطحي و بر عليه هرکسي که باشد در مجموع ظلم محسوب مي شود، خواه اين ظلم بر عليه نژاد خاصي باشد يا فرد و گروهي در هر صورت در معنا و مفهوم آن تغييري ايجاد نمي کند. براي شناخت ظلم و ستم به خصوص بر عليه ملت هاي مظلوم و ستمديده، مسلمان يا مسيحي و.. بودن مهم نيست، آنچه اهميت دارد انسانيت و وجدان بشري است.

در طول تاريخ بارها خوانده ايم که چگونه وجدان بشري زير چرخ هاي منافع شخصي و گاهي با بهانه منافع ملي له و پايمال شده است. در سال 1917، آرتور بالفور وزير امور خارجه انگليس با صدور بيانيه اي طرح تأسيس وطني براي يهوديان در فلسطين را مطرح کرد.

طرحي که لازمه آن فقط جنايت و قتل عام مردم مظلوم فلسطين بود.

شايد بسياري از افراد با طرح فروش زمين توسط اعراب به يهودي ها در صدد توجيه اقدامات رژيم صهيونيستي باشند اما تاريخ و اسناد و مدارک باقي مانده از آن روزگار خود شاهد بزرگي براي جنايات سربازان صهيونيست مي باشد.

واقعيت اين است که در جهان آن روزگار بسياري از تصميم گيري ها و اقدامات انجام شده توسط انگليس عملي مي شد و بذر جنايات گسترده توسط اين کشور در سرزمين فلسطين کاشته شد و با ورود اشغالگران صهيونيست همه زمينه ها مهياي قتل عام و اخراج اجباري مردم فلسطين به مناطق و کشورهاي ديگر شد.

شايد در ظاهر با مطالعه سطحي از اين مسئله بگذريم ولي در واقع براي همين يکي دو سطري که من به عنوان نويسنده مطرح کرده ام، هزاران کودک، زن و مرد قتل عام شدند.

قتل عام در روستاي دير ياسين، جنايت بر عليه مسلمانان شهر حيفا و غزه و تک تک روستاها و مناطق فلسطين همه و همه در تاريخ ثبت شده است.

با تفنگ، توپ و تانک حمله کردن به مردمي که هيچ گونه سلاح مدرن دفاعي نداشته اند به هيچ عنوان قدرت و شجاعت محسوب نمي شود بلکه تنها نشان ثبت لک ننگ و مهر جنايتکار بودن بر پيشاني محسوب مي شود.

پايه هاي کشور غاصب اسرائيلي که انگلس و آمريکا حمايت مي کردند بر دريايي از خون کودکان بي گناه فلسطين شکل گرفته و همين مسئله روزي صهيونيست ها را در همين درياي خون غرق خواهد کرد.

آنچه در فلسطين اتفاق افتاد مجموعه اي کلان از قتل عام و جنايت عليه بشريت است و با هيچ بهانه اي نمي توان اين فجايع را توجيه کرد. کشورها و افرادي هم که تلاش مي کنند با استدلال هاي مختلف اين جنايات را توجيه کنند در واقع وجدان و انسانيت شخصي خود را زير پا گذاشته و اين را سياست مي دانند در حالي که اين توجيهات سياست نيست بلکه تنها نتيجه ذات قاتل و بي رحم آنها است.

در مجموع فلسطين يک مسئله انساني است و نمي توان آن را به ايدئولوژي يا منفعت يک کشور پيوند زد، در واقع اگر هنوز هم انسانيت در بشر عصر جديد وجود داشته باشد با مطالعه ي تاريخ و اسناد و مدارک مستندي که فجايع صهيونيست ها در آن به ثبت رسيده بسياري از سوال ها پاسخ داد مي شود.

بهرحال تاريخ غمگين کودکان، مردان و زنان بي گناه در يک سرزمين مظلوم نياز به حمايت و بيداري وجدان ها دارد. از سال 1948 که رژيم صهيونيستي با قتل عام هزاران نفر به صورت رسمي تشکيل رژيم غاصب اسرائيل را اعلام کرد به صورت علني به جنايت و اخراج مردم فلسطين از زادگاه و کشور خود پرداختند.

اين مسئله تا سال 1979که انقلاب اسلامي در ايران پيروز شد چندان رسانه اي نمي شد تنها پس از انقلاب ايران رهبران انقلابي ايران با ديدگاه انساني و اسلامي به مسئله فلسطين پرداختند.

اگر چه در 1958، 1967، 1973 بسياري از کشورهاي عربي تحت عنوان رژيم هاي متحد عربي همچون رهبري جمال عبدالناصر قهرمان آن روزهاي جهان عرب با حمايت از فلسطين به جنگ با اسرائيل پرداختند. 

اما به دلايل مختلف و از جمله اينکه هدف آنها بيشتر رهبري جهان عرب يا ساختن قهرمان در بين کشورهاي عربي منطقه بود و کمتر اصل مسئله يعني مردم مظلوم فلسطين را در نظر داشتند موجب شکست هاي پي در پي از اسرائيل شد، در واقع همين مسئله موجب شد که بعد از شکست 1973 ارتش هاي عربي از اسرائيل ديگر تلاش چنداني براي حمايت از فلسطين صورت نگرفت و حتي بسياري از اين کشورها به برقراري روابط با اسرائيل پرداختند.

اين شرايط پس از انقلاب ايران دچار تحولات بسياري شد، در واقع پس از انقلاب اسلامي در ايران، فلسطين به بزرگترين مسئله جهان اسلام تبديل شد و نظام جمهوري اسلامي در سخت ترين شرايط  حتي در جنگي که جهان به رهبري عراق بر عليه انقلاب جوان ايران به راه انداختند نيز از فلسطين حمايت کرد و انتخاب رسمي آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهاني قدس توسط رهبر انقلاب امام خميني (ره) سيلي سنگيني بر پيکره صهيونيست و متحدينش زد، سيلي که از صدها جنگ هم سنگين تر بود.

روز جهاني قدس، روز بيداري وجدان انسان هايي مي باشد که فارغ از هر دين و نژادي به مسئله فلسطين نگاه انساني دارند. جنايت بر عليه بشريت در فلسطين توسط سربازان صهيونيستي و با حمايت انگليس و آمريکا يک حقيقت بزرگ است. آنچه در تاريخ بارها ديده شده اين است که ظلم پايدار نخواهد بود و روزي ظالم در چاه و باتلاق هايي که خود بوجود آورد گرفتار و دفن خواهد شد.

در واقع اگر انگليس، آمريکا و ساير کشورها که سياست ضد انساني را سرلوحه خود قرار داده اند اين ادعا را دارند که صهيونيست نياز به يک کشور دارد، بهتر است قسمتي از کشور خود را به عنوان سرزمين اسرائيل تقديم يهودي ها کنند. صدها جزيره در اختيار بريتانيا، آمريکا و.. است اگر تصور مي کنند که صهيون ها حق داشتن کشور دارند يکي از اين جزاير يا قسمتي از کشور خود را به عنوان سرزمين در اختيار آنها قرار بدهند. کمپ ديويد و امروز معامله قرن و صدها طرح ديگر نمي تواند مقاومت مردم فلسطين را متوقف کند زيرا فلسطين پايدار است و تا پيروزي بر عليه صهيونيست ايستاده ميجنگد.

روز قدس روزي است که سران صهيونيست با تمام تدابير امنيتي به خود مي لرزد در حالي که بزرگترين و پيچيده ترين سلاح هاي دنيا را نيز در اختيار دارد و آن طرف شرايط فلسطين براي همه مشخص است که چگونه با انتفاضه رژيم غاصب را به زانو در آوردند. روز قدس روز شکوه، مقاومت و پيروزي ملت هاي مظلوم است.

نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي

انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۸:۱۰

27 Dec 2019